معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: آنچه در نیروی دریایی ارتش اتفاق افتاده عنایت خداوند متعال و حرکت در راه ولایت فقیه و تلاش همه کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش است.

Image result for ‫امیر سیاری‬‎

امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در مراسم تودیع و معارفه فرمانده جدید نیروی دریایی ارتش گفت: همه کارکنان نیروی دریایی باید به شعار راه ما راه حسین (ع) است توجه و بدانند که حرکت در مسیر، کار عظیمی است.
امیر سیاری با اشاره به موفقیت های به دست آمده در نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: آنچه در نیروی دریایی ارتش اتفاق افتاده عنایت خداوند متعال و حرکت در راه ولایت فقیه و تلاش همه کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش است.
معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: حمایت سلسله مراتب فرماندهی ارتش که همواره ما را مورد حمایت قرار داده‌اند و تلاش و کوشش، از خود گذشتگی و ولایتمداری کارکنان نیروی دریایی باعث موفقیت‌های این سال‌های نیروی دریایی بوده است. بنده همواره گفته‌ام که کارکنان نیروی دریایی ایثارگر، ولایتمدار، مؤمن و تلاشگر هستند.



سرلشکر خلبان شهید عباس دوران در بیستم مهرماه سال ۱۳۲۹ در شهرستان شیراز در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود. پس از طی دوران ابتدایی وارد دبیرستان شد و در سال ۱۳۴۸ موفق به اخذ مدرک دیپلم طبیعی از دبیرستان سلطانی شیراز شد و به این ترتیب دوران کودکی، نوجوانی و جوانی را در شیراز گذراند. در همان سال به خدمت مقدس سربازی اعزام شد. بعد از طی دوره سربازی به دلیل علاقه زیادی که به خلبانی داشت، در سال 1351 وارد دانشکده خلبانی نیروی هوایی شد و پس از طی دوره مقدماتی پرواز در ایران، برای ادامه تحصیل و طی دوره تکمیلی خلبانی به آمریکا اعزام شد. او ابتدا درپایگاه «لکلند» دوره تکمیلی زبان انگلیسی را طی کرد و سپس در پایگاه «کلمبوس» در ایالت «می سی سی پی» موفق به آموختن خلبانی و پرواز با هواپیماهای بونانزا، تی۴۱ و تی ۳۷ شد. در همان زمان، در یکی از تمرینات ورزش اسکیت، در اثر برخورد با زمین، پای چپش مصدوم شد و به مدت دو ماه از برنامه پروازی باز ماند.






دسته بندی : اقتدار ملی ,  اسلام ناب محمد(ص) ,   , 

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای/ حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در احکام جداگانه‌ای امیر سرتیپ محمدحسین دادرس را به جانشینی فرمانده کل ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری را به معاونت هماهنگ‌کننده ارتش و امیر دریادار حسین خانزادی را به فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

متن احکام فرمانده کل قوا به این شرح است:


سرتیپ دوم جعفری از فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ضمن اعلام برقراری پوشش کامل پدافندی در ایام اربعین برای زائرین گفت: رصد و مراقبت ویژه کلیه پروازهای فرا منطقه ای در حال فعالیت در آسمان کشور عراق اعم از با سرنشین و بدون سرنشین در ایام اربعین به صورت ویژه صورت می پذیرد.

Image result for ‫رصد و مراقبت پدافندی در ایام اربعین‬‎

   امیر جعفری افزود: با توجه به عبور روزانه بیش از1000 پرواز مسافربری از فضای کشور ایران،‌ در ایام اربعین حسینی روزانه دهها فروند هواپیمای مسافربری از فرودگاه های نجف و کربلا انتقال زائران حسینی را انجام می دهند که کلیه پرواز ها تحت مراقبت و رصد کامل سامانه های راداری ثابت و تاکتیکی انجام می پذیرد.
وی به پایش مستمر فضای مسیر تردد زائرین حسینی اشاره کرد و بیان داشت: سایت های راداری و موشکی و سامانه های شنود الکترونیکی ثابت و تاکتیکی استقراری در مرز جمهوری اسلامی ایران جهت مراقبت از فضای داخل و خارج مرز و انجام هر گونه اقدام تاکتیکی در صورت لزوم مستقر هستند.
امیر سرتیپ دوم جعفری ادامه داد: رصد و مراقبت کامل پرواز بالگردها با ماموریت انتظامی، اورژانس هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین خودی در مرز جمهوری اسلامی با عراق جهت گشت هوایی و شناسایی منطقه صورت می پذیرد.
وی همچنین از آمادگی بهره گیری از باند های پروازی فرودگاه های مرزی جهت کمک به هواپیماهای در حال اضطرار حامل زائرین اربعین حسینی در صورت لزوم خبر داد


 
دریادار حبیب‌الله سیاری با حکم فرمانده کل قوا به سمت معاون هماهنگ کننده جدید ارتش منصوب شد.
امیر دریادار "حبیب‌الله سیاری" دی‌ماه 1334 در خانواده‌ای مذهبی در شهرستان فسای استان فارس به دنیا آمد. وی درسال 1353 پس از اتمام تحصیلات دبیرستانی با ورود به دانشکده افسری نیروی زمینی به استخدام ارتش در آمد و پس از پایان تحصیلات و طی دوره‌ مقدماتی در رسته تکاوری، در نیروی دریایی ارتش مشغول خدمت شد. امیر سیاری دوره‌های کلاه سبزی، دافوس و علوم استراتژیک را در دانشگاه عالی دفاع ملی گذراند. 
وی دارای درجه نظامی دریاداری(معادل سرتیپ) و مدرک تحصیلی دکتری است. امیر سیاری با طی مدارج عالی علمی و پژوهشی به عضویت هیئت علمی دانشگاه دفاع ملی در آمد.


امیر سرتیپ محمدحسین دادرس امروز با حکم رهبر انقلاب به سمت جانشینی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد. امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان پیش از این عهده دار این سمت بود.

امیر سرتیپ محمدحسین دادرس که تا پیش از این عهده دار معاونت هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران بود، در سال ۱۳۵۸ وارد دانشکده افسری امام علی(ع) نیروی زمینی ارتش شد و با ۱۱۰ ماه حضور در جبهه ها و مناطق عملیاتی، به ۵۵ درصد جانبازی نائل آمد.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا، طی حکمی امیر دریادار حسین خانزادی را به عنوان فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، جایگزین امیردریادار حبیب‌الله سیاری کردند.

امیر خانزادی پیش از این معاونت طرح و برنامه و بودجه نیروی دریایی را برعهده داشت.

امیر دریادار حسین خانزادی اهل گرگان با 50 سال سن (متولد 1346) تحصیلات دانشگاهی خود را در دوره کارشناسی ناوبری و فرماندهی کشتی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر طی کرده و دوره عالی خلبانی هاورکرافت و دوره کارشناسی ارشد مدیریت علوم دفاع دریایی را نیز در دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) پشت سر گذاشته .


برداشت زعفران در خراسان جنوبی آغاز شده و بیش از ۱۵ هزار هکتار از اراضی سطح زیرکشت استان را طلای سرخ به خود اختصاص داده است.




دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,  دیدنی ها ,   , 

وزیر دفاع ایران مشارکت در اصابت موشک انصارالله یمن به فرودگاه عربستان را رد کرد.
امیر حاتمی در حاشیه مراسم ترحیم پدر سردار سلیمانی با اشاره به ادعای مسئولین آمریکایی درباره مشارکت ایران در اصابت موشک انصارالله یمن به فرودگاه عربستان گفت: مگر کسی از آمریکا سوال می‌کند که شما چه چیزی در اختیار عربستان قرار می دهید .

وی افزود : بنا نیست هر اتفاقی در منطقه رخ داد امریکا ایران را متهم کند، البته از دشمن این موارد بعید نیست .
وی ادامه داد: دشمن از هر فرصتی استفاده می کند برای اتهام زنی علیه ایران و قطعا ما این مسئله را رد می‌کنیم .



قبرستان ''وادِی السَّلام'' قبرستانی بزرگ و تاریخی در شهر نجف است که به سبب وجود احادیثی درباره فضیلت آن، برای شیعیان اهمیت بسیاری دارد. بنابر برخی روایات، این قبرستان محل رجعت بعضی از پیامبران و صالحان است و بنابر برخی دیگر هر مؤمنی در هر جای دنیا که وفات کند، روح او به این مکان خواهد آمد. قرار گرفتن وادی السلام در شهر نجف، که مرقد امیرالمومنین علی (ع) در آن قرار دارد، بر اهمیت آن افزوده است.



عربستان سعودی روز شنبه از رهگیری و انهدام یک موشک بالستیک بر فراز ریاض خبر داد و اعلام کرد که این موشک از سمت یمن شلیک شده است. درست در روزی که سعد الحریری نخست‌وزیر لبنان در عربستان از سمت خود استعفا کرد. اتفاقاتی که عده‌ای سعی می‌کنند مثل همیشه به ایران ربطش دهند.

 در موضوع حمله موشکی به عربستان، وزیر دفاع ایران با رد مشارکت ایران در این اتفاق و با اشاره به ادعای مسئولین آمریکایی درباره مشارکت ایران در اصابت موشک انصارالله یمن به فرودگاه عربستان گفت: مگر کسی از آمریکا سوال می‌کند که شما چه چیزی در اختیار عربستان قرار می دهید؟



سرلشکر محمد باقری رییس ستادکل نیرو‌های مسلح، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی، سرلشکر محسن رضایی، سرلشکر غلامعلی رشید و سرلشکر سید یحیی صفوی، امیر دریابان علی شمخانی و سرلشکر حسین حسنی سعدی ۹ سرلشکری بودند که در مجلس ترحیم پدر سرلشکر قاسم سلیمانی در مصلی امام خمینی (ره) حضور یافتند.


مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش، که با حضور حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا در دانشگاه افسری امام علی (ع) برگزار شد. رهبر معظم انقلاب در این مراسم به یکی از جانبازان ارتشی هدیه ای اعطا نمودند.

 



سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در مواجهه مشکلات و تنگناهای اقتصادی نباید امید را از دست دهیم که لازمه آن اتکا، توجه و خلاقیت و توکل و دست به دست هم دادن است.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران لزوم اتحاد آحاد مردم و نیروهای مسلح در حفظ اقتدار و دستیابی به افق ترسیم شده پیش روی جمهوری اسلامی را متذکر شد و گفت: در مواجهه مشکلات و تنگناهای اقتصادی نباید امید را از دست دهیم که لازمه آن اتکا، توجه و خلاقیت و توکل و دست به دست هم دادن است.



Image result for ‫دیدار رهبری با نخبگان‬‎
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار اخیر نخبگان فرمودند: از ترور جسمی خطرناک‌تر، ترور مغزی و فکری است. گاهی دانشمندان ما را ترور کردند، شهیدشان کردند امّا از آن بدتر و تلخ‌تر این است که دانشمند ما را اسیر کنند.



دسته بندی : ولایت عشق ,  اجتماعی- ورزشی ,   , 

 
Image result for ‫ویدئو/ نظم خیره‌کننده دانشجویان افسری ارتش درحضور فرمانده کل قوا‬‎
 
ویدئویی از نمایش محشر و نظم خیره‌کننده دانشجویان افسری ارتش درحضور فرمانده کل قوا را ببینید.
لطفا برای مشاهده ویدئو بر روی تصویر کلیک کنید.


Image result for ‫ویدئو/ پرتاب نفربر BMD با چتر از هواپیمای ایلوشین‬‎

 

 

برای مشاهده ویدئو بر روی تصویر کلیک کنید.

 




دسته بندی : دیدنی ها ,   , 

مشاور فرماندهی در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع)گفت: قدرت تکنولوژی ایران از نظر انبوه‌سازی موشک‌های پیشرفته و سلاح‌های پدافند هوایی به اندازه‌ای است که وزیر دفاع آمریکا آن را تهدیدی جهانی ‌می‌داند.

الله‌نور نوراللهی در نخستین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم "محمد اتابه" گفت: امروز ایران اسلامی چهارمین قدرت موشکی دنیا است. ایران پس از آمریکا، روسیه و چین قدرت چهارم موشکی دنیا به شمار می‌رود.



در بسیاری از کشورها امور اجرایی، توسط جوانان یا ژن‌های خوب آن کشور اداره می‌شود. با جوان‌ترین رهبران دنیا آشنا شوید.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

Image result for ‫ویدئو/ بدون تعارف با آقای دوربینی‬‎

 

لطفا برای مشاهده ویدئو بر روی تصویر کلیک نمائید.




دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,  دیدنی ها ,   , 

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: وحدت میان ارتش و سپاه امید را در دل دوستداران انقلاب و وحشت را در دل دشمن می اندازد.

سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، طی سخنانی در همایش همدلی و اتحاد ارتش و سپاه که در ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: امیر حیدری (فرمانده نیروی زمینی ارتش) در ابعاد مختلف تلاش زیادی می‌کند مخصوصا در بخش وحدت ارتش و‌ سپاه که قدم‌های زیادی برداشته است.

سردار پاکپور با بیان اینکه وحدت میان ارتش و سپاه از همان اوایل کامل بوده است، گفت: ما نظامی ها همیشه می‌گوییم توان و آمادگی را باید در رزمایش به دشمن نشان دهیم چون عامل بازدارندگی است.

وی افزود: این وحدت امید را در دل دوستداران انقلاب و وحشت را در دل دشمن می اندازد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: الان که فضای مجازی در دل خانواده ها نفوذ کرده دشمنان می‌خواهند بین بازوهای انقلاب اختلاف بیاندازند اما این تلاشها تاکنون راه به جایی نبرده است.

وی با بیان اینکه سپاه و ارتش و نیروی انتظامی از اول انقلاب با همکاری و هماهنگی جلوی همه توطئه های دشمنان ایستاده اند، گفت: اینکه بعد از عمیات بدر بصورت جداگانه عملیات می‌کردیم بخاطر این بود که محل ها را با هم تقسیم کردیم نه اینکه اختلافی داشته باشیم.

وی ادامه داد: تهدیدات دشمن روز به روز بیشتر می شود لذا ما نظامی ها باید به بالا بردن توان و آمادگی خود اقدام کنیم و آن را به دشمن نشان دهیم تا دشمن دچار خطای محاسباتی نشود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه همه طرح های دشمن برای خاورمیانه شکست خورده است، گفت: چه کسی برنامه های آمریکا در سوریه و عراق و منطقه را برهم زد؟ آنها شرایط سوریه و عراق را دیدند و متوجه شدند در ادامه آن اثری از رژیم غاصب صهیونیستی باقی نمیماند لذا داعش و گروهای تروریستی را بوجود اوردند.

سردار پاکپور افزود: نیروهای مقاومت در کنار مستشاران ایرانی بر روی زمین در حال نابودی داعش هستند و وقتی آمریکا این تاثیرگزاری نیروهای ما را دید گفت سپاه را در لیست تروریست‌ها قرار می‌دهد و بعد یک پله پایین تر رفتند و گفتند سپاه را تحریم می‌کنیم که بازهم شکست خواهند خورد.

وی افزود: حال که داعش در حال نابودی است، آمریکایی ها موضوع همه پرسی کردستان عراق را راه انداختند در حالی که دنیا عراق یکپارچه را می‌خواهد.






دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,  دیدنی ها ,   , 


معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا ضوابط و مقررات معافیت تحصیلی دانش آموزان را تشریح کرد.

نجف حمیدزاده گفت: در سال جاری عده زیادی از دانش آموزان مشمول در سراسر کشور به دلیل عدم رعایت سقف سنوات مجاز تحصیلی در مقطع متوسطه علیرغم کسب رتبه های برتر کشوری در آزمون های دانشگاهی به علت صراحت آیین نامه اجرایی نتوانستند از معافیت تحصیلی در مقاطع دانشگاهی بهره مند شوند لذا دانشجویان باید با برنامه ریزی مناسب در سنوات تحصیلی در نظر گرفته شده مقطع تحصیلی خود را به اتمام رسانند تا برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر دچار مشکل نشوند.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی افزود: طبق تبصره یک ماده ۳۳ قانون خدمت وظیفه عمومی حداکثر معافیت تحصیلی برای دانش آموزان تا سن ۲۰ سالگی تمام است و مهلت معرفی آنان برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی حداکثر یک سال پس از فراغت از تحصیل در نظر گرفته شده است.
حمیدزاده افزود: طبق ماده ۱۳ آیین نامه اجرایی معافیت تحصیلی مصوب ۹۱.۸.۲۹ هیات وزیران دانش آموزانی که در مهلت معرفی خود یعنی بعد از ۲۰ سالگی تمام فارغ التحصیل شوند امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را نخواهند داشت.



دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,   ,