مراسم وداع با پیکر شهید ناوسروان تکاور دریایی بیژن زارع ساعت ۱۸:۳۰ عصر روز شنبه مورخ ۳۰ دی‌ماه در مصلی انزلی برگزار می‌شود.

جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر شهید بیژن زارع اعلام شد مراسم وداع با پیکر پاک شهید والا مقام، ناوسروان تکاور دریایی «بیژن زارع» ساعت ۱۸:۳۰ عصر روز شنبه مورخ ۳۰ دی‌ماه در مصلی بزرگ بندر انزلی برگزار می‌شود.

مراسم تشییع پیکر این شهید ساعت ۹:۱۵ صبح روز یکشنبه اول بهمن‌ماه ۹۶ از چهار راه چراغ برق بندرانزلی به سمت آخر خط و از آنجا به منزل ابدی او واقع در گلزار شهدای سنگاچین برگزار خواهد شد.

دو روز پیش، پیکر مطهر تکاور شهید ناو سروان بیژن زارع که در حادثه برخورد ناو دماوند با موج شکن در دریای خزر مفقود شده بود بعد از چند روز جستجو کشف شد.



 مجلس سنای آمریکا با وجود رایزنی فراوان دولت ترامپ با تصویب بودجه اضطراری برای جلوگیری از تعطیل شدن دولت موافقت نکرد.

مجلس سنا طبق قانون تا ساعت ۱۲ شب گذشته به وقت محلی (۸ صبح امروز به وقت ایران) فرصت داشت با تصویب یک بودجه کمکی از 

تعطیلی دولت ترامپجلوگیری کند.دولت ترامپ تعطیل شد!

لایحه بودجه اضطراری که تنها تا شانزدهم فوریه (حدود یکماه دیگر) بودجه دولت را تامین می‌کرد، در مجلس نمایندگان به تصویب رسیده بود اما در سنا با مقاومت دموکرات‌ها مواجه شد.

سنا برای تصویب این لایحه به رای دستکم ۶۰ سناتور نیاز داشت و این بدان معناست که در صورت موافقت تمام جمهوریخواهان با این لایحه، حداقل ۱۰ سناتور دموکرات باید از آن حمایت می‌کردند؛ اما تمام ۴۹ سناتور دموکرات سنا به دلیل تامین نشدن خواسته‌هایشان در موضوع مهاجران، با تامین بودجه اضطراری دولت مخالفت کردند.

این طرح برای تصویب شدن به ۶۰ رأی سنا نیاز داشت اما در نهایت موفق به کسب ۵۰ رأی شد.

ترامپ روز گذشته تعطیلات آخر هفته خود را نیز به دلیل حساسیت جلسه رای‌گیری سنا به تعویق انداخت.

این برای نوزدهمین بار در تاریخ آمریکاست که دولت این کشور به دلیل تصویب نشدن بودجه تعطیل می‌شود.

هنگام تعطیلی دولت در آمریکا، بخشی از کارکنان نهادهای ضروری بر سر کار باقی می‌مانند، اما اکثر کارمندانی که شغل آنها اهمیت حیاتی ندارد به مرخصی اجباری فرستاده می‌شوند.

حقوق این دسته از کارمندان که به مرخصی اجباری فرستاده می‌شوند در نهایت پرداخت می‌شود اما زمان آن به هیچ وجه مشخص نیست.

تعطیلی ۱۶ روزه دولت باراک اوباما در سال ۲۰۱۳ باعث زیان ۲۴ میلیارد دلاری اقتصاد این کشور شد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 طرح استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کنگره این کشور به خاطر اظهارات توهین آمیز ضد سیاهپوستان از سوی آل گرین، نماینده دموکرات مطرح شد.

ترامپ به دلیل توهین به سیاهپوستان، در کنگره آمریکا استیضاح می‌شود

آل گرین نماینده ایالت تگزاس در کنگره آمریکا، این طرح را به خاطر سخنان رکیک و توهین آمیز ترامپ که مدعی شده بود مهاجران سیاهپوست از آفریقا و حوزه دریای کارائیب از «کثافت خانه» آمده‌اند ارائه کرده است.

این طرح تاکید دارد که ترامپ صلاحیت لازم را برای تصدی سمت ریاست جمهوری آمریکا نداشته و نمی‌تواند نماینده خوبی برای ارزش‌های ایالت متحده و احترام به اخلاق باشد.

گرین گفت، دونالد ترامپ برای دفاع از ارزش‌هایی که موجب رشد و عظمت این کشور شده اند، فردی نامناسب است.

گفتنی است بسیاری از کشور‌های آفریقایی نسبت به سخنان توهین آمیز رئیس جمهور آمریکا علیه آنان اعتراض کرده و خواستار عذرخواهی دونالد ترامپ از مردم این قاره شده‌اند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

رهبر معظم انقلاب فرمودند: فلسطین از نهر تا بحر است و قدس هم بلاشک پایتخت آن است.

دیدار شرکت‌کنندگان در کنفرانس اتحادیه بین‌ المجالس با رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ایرهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه) در دیدار میهمانان شرکت کننده در سیزدهمین اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی، با تأکید بر اینکه دنیای اسلام باید در مسائل اساسی با صراحت و با صدای بلند سخن و موضع خود را بگوید، «فلسطین» و «اتحاد دنیای اسلام» را از جمله موضوعات اساسی برشمردند و گفتند: یکی از موضوعات اصلی و بسیار مهم دنیای اسلام، «تلاش برای پیشرفت علمی» است که تجربه جمهوری اسلامی ایران نشان داد، با تلاش و با تکیه بر جوانان می توان رتبه علمی خود را ارتقا داد و در بخشهای مهمی، در مرز دانش قرار گرفت.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به وظیفه دینی و تاریخی کشورها و دولتهای اسلامی در قبال تحولات مهمی که در دنیا در حال روی دادن است، گفتند: دنیای اسلام، امروز باید در موضوعات مهم و اساسی نقش آفرینی کند و نگذارد تجربه تلخ دهه های گذشته و تسلط قدرتها و آثار بلندمدت آن، تکرار شود.




دسته بندی : ولایت عشق ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

 ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیامی جان باختن کارکنان و ملوانان نفتکش ایرانی سانچی را تسلیت گفت.

ارتش جان باختن کارکنان و ملوانان نفتکش ایرانی سانچی را تسلیت گفت

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

ضایعه دردناک جان باختن شهادت گونه کارکنان خدوم و ملوانان شجاع نفتکش ایرانی سانچی، ملت شهیدپرور ایران اسلامی را داغدار کرد و در حالی که مردم و بویژه خانواده های این عزیزان، روزها مضطرب و چشم نگران، منتظر خبری امیدوارکننده از میان زبانه ها و شعله های آتش نفتکش سانحه دیده در هزاران کیلومتر دورتر از وطن بودند و تکاوران زبده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که با آرزوی نجات جان فرزندان این ملت داوطلبانه، عاشقانه و مجاهدانه وارد منطقه حریق شده و خود را برای اجرای عملیات امداد و نجات آماده کرده بودند، متاسفانه با دلهایی پر از اندوه و چشمانی اشکبار در غم از دست دادن هموطنان خود، ماموریت شان را به پایان رساندند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز تالم و تاسف عمیق نسبت به جان باختن شهادت گونه کارکنان و ملوانان نفت کش سانچی، این ضایعه دردناک را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران و خانواده های داغدار این عزیزان تسلیت گفته و برای آنان علو درجات و برای عزیزانشان صبر و اجر مسئلت می‌نماید.



 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی جان باختن دلخراش و تأثرانگیز کارکنان کشتی نفت‌کش سانچی را تسلیت گفت.

سپاه پاسداران جان باختن کارکنان کشتی نفتکش سانچی را تسلیت گفت  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی جان باختن دلخراش و تأثرانگیز کارکنان کشتی نفت‌کش سانچی را به مقام معظم رهبری، ملت ایران و خانواده‌های داغدار تسلیت گفت.

این نفت‌کش با ۳۲ خدمه پس از تصادف با یک کشتی باری چینی در سواحل این کشور آتش گرفت و پس از هشت روز به‌طور کامل غرق شد.




دسته بندی : حوادث و اتفاقات ,  امنیتی دفاعی ,   , 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ارتش در دوران پس از دفاع مقدس هیچ گاه اجازه نداد بدخواهان نظام با نیات شومشان خدشه ای به قداست، صلابت، ولایت مداری و اقتدار ارتش وارد کنند. ‌

حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که به استان خوزستان سفر کرده است در جمع فرماندهان و کارکنان منطقه پدافند هوایی ارتش جنوب غرب گفت: دشمن همیشه در کمین است و تلاش میکند فرهنگ، دین، ناموس، وشخصیت ما را مورد هدف قرار دهد.


سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از روز شنبه در هتل اسپیناس پالاس تهران آغاز شده است.

خالقی سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از روز شنبه ۲۳ دی ماه در محل هتل اسپیناس پالاس تهران آغاز به کار کرده است به همین بهانه در گزارشی به چرایی و چگونگی برگزاری این کنفرانس پرداخته‌ایم.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

عضو هیئت رئیسه مجلس، نامه نمایندگان به سران قوا برای حل مشکلات مردم و مبارزه با مفاسد اقتصادی را قرائت کرد. 

نامه نمایندگان مجلس به سران قوا برای حل مشکلات مردم و مبارزه با مفاسد اقتصادیاکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز نامه نمایندگان به سران قوا برای حل مشکلات مردم و مبارزه با مفاسد اقتصادی را قرائت کرد




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

گروه عملیات تکاوران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ مدتی پیش به محل حادثه رسیده و به آتش خوار چینی منتقل شدند تا از این طریق به نفتکش سانچی منتقل شوند.

بر اساس گزارش کارشناسان، اوضاع جوی در روزهای گذشته مانع از کار می شد و وزش باد به ۳۷ گره دریایی و حدودا به ۶۰ کیلومتر در ساعت می رسید که این موضوع باعث ایجاد موج هایی با ارتفاع بلند می شد اما امروز بر اساس گفته ها، اوضاع جوی آرام تر است.

نفتکش ایرانی حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر شانزدهم دی ماه پس از برخورد کشتی فله بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با آن، دچار آتش سوزی شد.

۳۲ سرنشین این نفتکش که شامل ۳۰ ایرانی و دو بنگلادشی است در این حادثه گرفتار شدند.




دسته بندی : امنیتی دفاعی ,   , 

دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای و برخی اقدامات آمریکا بیانیه مهمی صادر کرد.

وزارت امور خارجه کشورمان درباره تمدید اسقاطیه‌های الزامی تحریم‌های برجام و برخی تحریم‌های جدید توسط دولت آمریکا بیانیه مهمی صادر کرد.

به نام خدا

روز جمعه مورخ ۲۲دی ۱۳۹۶ رئیس جمهور آمریکا علیرغم تلاش یک ساله خود برای از بین بردن برجام، بار دیگر ناگزیر به تمدید اسقاطیه های الزامی در برجام گردید. استحکام درونی برجام و حمایت بین المللی از این توافق، راه را بر تلاش های آقای ترامپ، رژیم صهیونیستی و اتحاد نامیمون تندروهای جنگ طلب برای لغو این توافق یا ایجاد تغییرات در آن بسته است.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا برای یک دوره ۱۲۰ روزه دیگر تحریم‌های هسته‌ای ایران را تعلیق کرد.

رئیس جمهور آمریکا تعلیق تحریم‌های ایران را تمدید کرد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا سرانجام پس از گمانه‌زنی‌های بسیار با امضای معافیت‌های تحریمی ایران،تعلیق تحریم‌های هسته‌ای را برای یک دوره ۱۲۰ روزه دیگر تمدید کرد اما در عین حال ۱۴ شخصیت حقیقی و حقوقی دیگر را نیز طبق عادت قبلی خود به بهانه نقض حقوق بشر و کمک به برنامه موشکی ایران در فهرست تحریم‌ها قرار داد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

جانشین فرمانده قرارگاه ثارلله سپاه گفت: افرادی با پول بیگانگان علیه نظام اسلامی مقابله می‌کنند و می‌خواهند آن را ساقط کنند.

افرادی با پول بیگانگان علیه نظام عمل می‌کنند/ جنایات داعش را هیتلز هم مرتکب نشد سردار سرتیپ محمد اساعیل کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در همایش از شلمچه تا حرم که عصر امروز پنجشنبه ۲۱دی ماه در مسجد قاسم بن الحسن (ع) بزرگراه شهید محلاتی برگزار شد، اظهار کرد: افرادی در این روزها در گوشه‌ای از تهران و شهرهای کوچک  آمده‌اند تا نظام را خدشه‌دار کنند و بعد از آن پروژه براندازی راه بیندازند.



دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران از درخواست همکاری از ارتش کشورهای چین و ژاپن برای نجات جان ملوانان نفتکش ایرانی سانحه دیده در دریای چین خبر داد.


به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ دوم شاهین تقی خانی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی ارتش گفت: رئیس اداره روابط و مناسبات خارجی ارتش جمهوری اسلامی ایران عصر امروز جمعه در دیدار با وابستگان نظامی دو کشور چین و ژاپن با اعلام مراتب نگرانی و اضطراب خانواده های ملوانان ایرانی نفتکش حادثه دیده، خواست مقامات ارتش، مسولان و مردم کشورمان در ورود همه جانبه و مسئولانه ارتش دو کشور برای نجات جان ملوانان ایرانی را به آنها منتقل کرد.



 فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در بعد نظامی، هیچ خطری ایران را تهدید نمی‌کند و آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی بکند چرا که نیروهای مسلح و ارتش جمهری اسلامی ایران در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند.
  

به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش،امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه برگزاری همایش سرانگشتان قرارگاه تاکتیکی لشکر ۲۸ پیاده کردستان، در جمع  فرماندهان و جمعی از اصحاب رسانه با اشاره به آمادگی بالای نیروهای مسلح  جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: در بعد نظامی هیچ خطری کشور ما را تهدید نمی‌کند و ارتش در بالاترین سطح آمادگی نظامی و دفاعی خود قرار دارد.
وی در پاسخ به این سوال که آمادگی نیروهای نظامی برای مقابله با تهدیدات احتمالی آمریکا را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: آمریکا علیه ایران اسلامی هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و این مسئله در بین تمام نیروهای نظامی ما نهادینه شده است.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

مهدی طارمی بدون خداحافظی با هواداران پرسپولیس این تیم را ترک کرد و به الغرافه قطر رفت و در این تیم هم با استقبال سردی مواجه شد.
 
مهدی طارمی

  مهدی طارمی بدون اینکه با هواداران پرسپولیس خداحافظی کند، به الغرافه رفت. بازیکنی که در این چند سال هر چقدر برای این تیم گل زد و محبوبیت کسب کرد، همه محبوبیت خود را یک شبه به باد داد. مهاجم ملی‌پوش پرسپولیس که فصل گذشته به یک‌باره راهی ریزه‌اسپور ترکیه شده بود، بدون فسخ قرارداد با این تیم به جمع سرخپوشان بازگشت و همین مسئله این فصل دردسرهای زیادی برای پرسپولیس داشت. هرچند در این مسئله باشگاه پرسپولیس هم کم مقصر نیست و بدون توجه به قرارداد طارمی به ریزه‌اسپور او را به خدمت گرفت که هنوز در خصوص این انتقال ابهامات زیادی وجود دارد.




دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,   , 

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیدار با معاون نماینده ویژه سازمان ملل گفت که اگر حملات ائتلاف متجاوز سعودی به بندر الحدیده ادامه یابد، خطوط کشتیرانی در دریای سرخ را می‌بندیم.

الصماد

 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

فیفا بابت حضور هر بازیکن در جام جهانی ۲۰۱۸ پاداشی را برای باشگاه‌های آنها در نظر گرفته و به‌این‌ترتیب باشگاه‌های ایرانی نیز باید در انتظار پاداش مناسبی باشند.

دیدار تیم های فوتبال ایران و ازبکستان-2

  از صعود به جام جهانی 2018 روسیه، سودی نصیب فوتبال ایران خواهد شد که می‌تواند بسیاری از مشکلات باشگاه‌ها را حل کند، آن هم باشگاه‌هایی که در یک سال اخیر حسابی با مشکلات مالی و بدهی‌های سنگین بعضاً میلیاردی مواجه بودند. فیفا علاوه بر پرداخت پاداش به فدراسیون تیم‌هایی که به جام جهانی صعود کرده‌اند، پاداشی هم برای باشگاه‌ها در نظر می‌گیرد. آن دسته از باشگاه‌هایی که در جام جهانی بازیکن داشته باشند، بابت حضور بازیکنان‌شان در جام جهانی پاداش دریافت می‌کنند و مجموع این پاداش 209 میلیون دلار (حدود 900 میلیارد تومان) است.




دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,   , 

وزیر دفاع گفت: همکاری ایران با کشورهای جهان در موضوع برجام حسن نیت ما با جهان را نشان داد اما آمریکایی‌ها نشان دادند که اصلاح پذیر نیستند.

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دومین کنفرانس امنیتی تهران گفت: در دوران پوست اندازی راهبردی در منطقه هستیم و دوران شبه جنگ‌ها به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: در حالی که برخی کشورهای منطقه با الگوهای ذهنی به منطقه نگاه می‌کنند واقعیت جدیدی در منطقه جریان دارد که مهمترین آنها این است که آمریکا نه قدرت قدیمی خود را دارد و نه مردم منطقه مردم گذشته هستند و ملت‌های منطقه به توانایی‌های خود آگاهی یافته اند و با اطمینان از آینده مطلوب خود سخن می‌گویند.

وزیر دفاع اظهار کرد: نظام بین الملل دیگر تحمل هژمونی، تک صدایی شدن و خودخواهی را ندارد و هرگونه تلاشی در این زمینه بی فایده است.



پس از پیروزی انقلاب اسلامی توجه و رسیدگی به طبقات محروم جامعه، تلاش برای کاهش فقر و شنیدن بی واسطه درد و دل مردم، یکی از اساسی ترین اهداف انقلاب به شمار می رود، هدفی که از ابتدای پیروزی نهضت اسلامی در ایران مورد تاکید امام بزرگوار بوده؛ به گونه ای که ایشان خیر دنیا و آخرت برای مسئولان نظام را در رسیدگی به محرومان جامعه عنوان کرده اند. در این گزارش با یکی از مسئولانی که ساده زیستی و با مردم بودن را در متن برنامه های خود قرار داده آشنا می‌شویم؛ اصولی که بر اساس آرمان های انقلاب اسلامی، همه مسئولان نظام باید به آن پایبند باشند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  دین و مذهب ,   , 

سپاه پاسداران در بیانیه‌ای حماسه ملی ایرانیان در مقابله با آشوب‌های اخیر را باطل‌السحر فتنه جدید دانست.

سپاه از مردم، نیروی انتظامی، بسیج و سربازان گمنام امام زمان (عج) قدردانی کرد

 به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پی شکست فتنه جدید ضدانقلاب و دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای از حماسه آفرینی مردم و حضور بسیج، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات در این عرصه قدردانی کرد.

متن این بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حماسه آفرینی جدید مردم غیرتمند، آگاه، مؤمن و انقلابی ایران در کنار درخشش حضور ده‌ها هزار نیروی بسیجی فداکار داوطلب در صحنه آرام‌سازی آشوب‌ها و مجاهدت خالصانه برادران نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، زنجیر به هم پیوسته آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی، آل سعود، منافقین و سلطنت طلبان را در هم شکست و باطل السحر فتنه جدید شد.

این حماسه بزرگ نشان داد عظمت ملت بزرگ ایران جاودانه است و آرمان‌های بلندش فراتر از توان دشمنان برای دستیابی به اهداف شیطانی است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صمیمانه از ملت بزرگ ایران و بسیجیان عزیز- این ملائک زمین-، عزیزان نیروی انتظامی و سربازان گمنام حضرت صاحب الزمان (عج) برای خلق این حماسه تشکر و سپاسگزاری نموده و از خداوند متعال برای رهبری عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و آن ملت بزرگ ایران توفیقات روزافزون مسئلت می‌نماید.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

فرمانده کل ارتش گفت: عمل به آموزه‌های دفاع مقدس موجب خروج از ظلمات می‌شود و اگر دفاع مقدس را فراموش کنیم، گمراه می‌شویم.

باید قدر دفاع مقدس را بدانیم

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم بازدید از نمایشگاه دستاوردهای بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس دارای ابعاد بسیاری است که هر چه زمان بگذرد، در حوادث روزگار این ابعاد روشن‌تر و گویاتر می‌شود.

وی افزود: باید قدر دفاع مقدس را بدانیم و به آموزه‌های آن عمل کنیم. عمل به آموزه‌های دفاع مقدس موجب خروج از ظلمات می‌شود و اگر دفاع مقدس را فراموش کنیم، گمراه می‌شویم.



فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: همه هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی و قوه قضاییه برای طرح گشت‌های محله محور بسیج صورت گرفته است.

گشت‌های محله محور بسیج به زودی در تهران آغاز می‌شودبه نقل از خبرگزاری بسیج، سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ، به طرح گشت‌های محله محور بسیج اشاره کرد و گفت: هدف این طرح، تأمین امنیت شهر و شهروندان است البته نیروی انتظامی با قوت در تأمین امنیت کوشا است و کار خود را انجام می‌دهد، اما برقراری امنیت کامل در تهران نیازمند همکاری همه دستگاه‌هاست.

وی اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دنبال این است که با راه اندازی این نوع گشت‌ها بتواند بخشی از امنیتی که در پایتخت لازم است را تأمین کند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ با اشاره به برخی ادعا‌های کذب مبنی بر تلاش سپاه برای امنیتی کردن تهران، گفت: امنیتی کردن پایتخت مدنظر هیچکس نیست و اصلا نیازی به امنیتی کردن تهران وجود ندارد.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

تظاهرکنندگان در ششمین هفته پیاپی اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی، خواهان کناره‌گیری بنیامین نتانیاهو از قدرت به خاطر اتهامات وارده به وی در ارتباط با فساد شدند.

هزاران نفر ضد نتانیاهو در تل آویو تظاهرات کردندبه نقل از پایگاه اینترنتی تایمز اسرائیل؛ هزاران نفر ضد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تل آویو و دیگر شهر‌های فلسطین اشغالی تظاهرات کردند.

هزاران نفر روز شنبه و در ششمین هفته پیاپی در تظاهرات ضد فساد در تل آویو شرکت کردند. حاضران در این تظاهرات خواهان کناره گیری بنیامین نتانیاهو از قدرت به خاطر اتهامات وارده به وی در ارتباط با فساد شدند.

در این تظاهرات که در هوایی سرد و مه آلود برگزار شد تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکارد‌هایی نتانیاهو را نخست وزیر فاسد خطاب کردند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از تمایل کامل به گفتگوی تلفنی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی خبر داد و گفت امیدوار است مذاکرات بین دو کره نتایجی مثبت داشته باشد.

ترامپ: کاملا مایل به گفتگوی تلفنی با کیم جونگ اون هستمبه نقل از خبرگزاری رویترز از کمپ دیوید،دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز شنبه گفت «کاملا» مایل به گفتگوی تلفنی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی است و امیدوار است مذاکرات بین کره شمالی و کره جنوبینتایجی مثبت داشته باشد.

کره شمالی روز جمعه موافقت کرد هفته آینده مذاکراتی رسمی را با کره جنوبی برگزار کند که نخستین مذاکرات بین دو کره ظرف مدت بیش از دو سال گذشته خواهد بود. اعلام موافقت کره شمالی با برگزاری مذاکرات با کره جنوبی ساعاتی پس از آن مطرح شد که آمریکا و کره جنوبی تمرین نظامی مشترک خودشان را در بحبوحه بن بست برسر برنامه‌های هسته‌ای و موشکی پیونگ یانگ به تاخیر انداختند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

منابع خبری گزارش دادند که درگیری شدیدی میان باقیماند‌ه‌های گروه تروریستی داعش با نیروهای دمکراتیک سوریه در شهر غرانیج استان دیرالزور در جریان است.

عناصر باقیمانده داعش با کردهای سوری در استان دیرالزور درگیر شدندمنابع خبری گزارش دادند که درگیری شدیدی میان باقیماند‌ه‌های گروه تروریستی داعش با نیروهای دمکراتیک سوریه در شهر غرانیج استان دیرالزور در جریان است.

این درگیری ها از روز گذشته در شهر غرانیج در شرق دیرالزور آخرین مواضع گروه تروریستی داعش در منطقه شعیطات ایجاد شده که کردهای سوری تلاش دارند برآن مسلط شوند.

نیروهای دمکراتیک سوریه در روزهای گذشته بر محله ‘النباعی’ در شهر غرانیج و بیشتر محله های شهر هجین علیه گروه تروریستی داعش مسلط شدند.

این نیروها پیشتر شهر ‘ابوحمام’ در منطقه الشعیطات در شرق دیرالزور را از گروه تروریستی تکفیری داعش پاکسازی کرده بودند.

گفتنی است گروه تروریستی داعش با از دست دادن پایگاه های اصلی خود در سوریه که آخرین آن شهر البوکمال در استان دیرالزور بود، فروپاشیده است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

وزیر دفاع گفت: دولت اقدامات ارزشمندی برای توسعه سواحل مکران در دست اقدام دارد که امیدواریم این پروژه­ ها، زمینه حضور سرمایه­ گذاران را در منطقه فراهم کند.

دولت اقدامات ارزشمندی برای توسعه سواحل مکران در دست اقدام دارد به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه جلسه راهبردی وزارت دفاع با بیان اینکه اسفند ماه سال جاری همایش بزرگ فرصت‌های سرمایه­‌گذاری و توسعه پایدار سواحل مکران در تهران برگزار می­ شود، اظهار کرد:  قطعا این همایش فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه­ گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی خواهد بود تا از نزدیک با فرصت­ های بی ­نظیر منطقه در حوزه­ های نفت و گاز و پتروشیمی، ترانزیت و حمل و نقل گردشگری و توسعه شهرهای جدید و … آشنا شوند.

دبیر ستاد توسعه سواحل مکران با اشاره به برنامه‌های دولت دوازدهم برای معرفی فرصت­ های سرمایه­ گذاری این منطقه به سرمایه­ گذاران، افزود: با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص توسعه سواحل مکران و برنامه­‌های کلان دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی، مطالعات طرح جامع پهنه­ بندی منطقه انجام و پروژه­ های خوبی در حوزه­ های اقتصادی، اجتماعی در طول منطقه تعریف شده است.

حاتمی افزایش ظرفیت پذیرش و ترخیص بار بندر شهید بهشتی از ۲٫۵ میلیون تن به ۸٫۵ میلیون تن، افتتاح فرودگاه دو منظوره جاسک و … را از جمله پروژه­ های به بهره­ برداری رسیده در سال جاری برای توسعه سواحل مکران اعلام کرد و گفت: دولت اقدامات ارزشمندی برای توسعه این سواحل در دست اقدام دارد که امیدواریم این پروژه­ ها، زمینه حضور سرمایه­ گذاران را در منطقه فراهم کند.



وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با آسوشیتدپرس از اتحادیه اروپا به علت حمایت نکردن از ناآرامی‌های اخیر در ایران به شدت انتقاد کرد.

 رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، جمعه در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت دولت ترامپ تلاش می‌کند قانونگذاران را درباره اصلاح قانونی متقاعد کند که به آمریکا امکان می‌دهد در توافق هسته‌ای ایران بماند.

او گفت: تغییرات در این قانون آمریکا که شرایط مشارکت آمریکا در توافق ۲۰۱۵ را مشخص می‌کند باید تا هفته آینده یا مدت کوتاهی پس از آن ایجاد شود.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت رئیس جمهور این کشور گفته است یا این توافق را اصلاح و یا این که آن را ترک می‌کند. او گفت: «ما تلاش می‌کنیم تا وعده ترامپ را درباره اصلاح توافق هسته‌ای محقق کنیم.»

آسوشیتدپرس نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در روز‌های آینده با مجموعه ضرب‌الاجل‌هایی درباره چگونگی برخورد با توافق هسته‌ای روبه رو است که وی آن را وحشتناک و بسیار آسان‌گیر درباره ایران توصیف می‌کند. هر چند در مذاکرات مقامات دولت و اعضای کنگره هیچ یک از تحریم‌ها درباره فعالیت هسته‌ای ایران تشدید نمی‌شود، در نهایت باید به نتایج مشترکی برسند تا ترامپ متقاعد شود در توافق بماند.

تیلرسون همچنین در ادامه این مصاحبه از اتحادیه اروپا به علت حمایت نکردن از ناآرامی‌ها در ایران به شدت انتقاد کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در بخشی دیگر از اظهاراتش، درباره کره شمالی گفت: مذاکرات نادر روز‌های آینده میان کره جنوبی و شمالی درباره بازی‌های المپیک، سرنخ‌هایی درباره تمایل پیونگ‌یانگ برای بحث درباره مسائل گسترده‌تر از جمله سلاح‌های هسته‌ای‌اش در اختیار ما قرار می‌دهد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

فرمانده نداجا گفت: نیروی دریایی و سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، دو عضو یک خانواده هستند و هیچ مرزی بین این دو نیست.

نیروی دریایی ارتش و سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، دو عضو یک خانواده هستندامیر دريادار «امیر رستگاری» رئيس سازمان صنايع دريايی وزارت دفاع با امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

رستگاری در اين ديدار با اشاره به جایگاه سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در پشتیبانی از نیروهای دریایی، به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها، برنامه‌­ها و پروژه­‌های‌ در دست اقدام سازمان صنایع دریایی پرداخت‌.

وی اظهار کرد: امروز سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با قابلیت‌های خوبی که در بخش‌های مختلف نظامی و غیر‌نظامی دارد توانسته‌ با استفاده از توان علمی و تخصصی در پشتیبانی از ناوگان‌های نیروهای دریایی کشور به عنوان یک بازوی مقتدر عمل كند.

امیر خانزادی نیز در این دیدار گفت: مجموعه صنایع دفاعی کشور به ویژه سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع نقطه افتخار نیروهای مسلح است و این یک کار جهادی جهت عبور از مرزهاست.

وی افزود:

امیر دريادار «امیر رستگاری» رئيس سازمان صنايع دريايی وزارت دفاع با امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش دیدار کرد.

امیر رستگاری در اين ديدار با اشاره به جایگاه سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در پشتیبانی از نیروهای دریایی، به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها، برنامه‌­ها و پروژه­‌های‌ در دست اقدام سازمان صنایع دریایی پرداخت‌.

وی اظهار داشت: امروز سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با قابلیت‌های خوبی که در بخش‌های مختلف نظامی و غیر‌نظامی دارد توانسته‌ با استفاده از توان علمی و تخصصی در پشتیبانی از ناوگان‌های نیروهای دریایی کشور به عنوان یک بازوی مقتدر عمل كند.

امیر خانزادی نیز در این دیدار اظهار داشت: مجموعه صنایع دفاعی کشور به ویژه سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع نقطه افتخار نیروهای مسلح است و این یک کار جهادی جهت عبور از مرزهاست.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش و سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع به عنوان دو عضو یک خانواده هستند و هیچ مرزی بین این دو مجموعه نیست.

فرمانده نداجا تاكيد كرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ‌‌با حفظ وحدت و ‌یک نگاه ملی باید در جهت استحکام نظام و ایجاد قدرت بازدارندگی اقدام كنند.



بدبینانه ترین ارزیابی که در باره نزاع جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی انتشار یافت، پیش بینی روزنامه گاردین چاپ لندن بود که در مقاله ای در آستانه سال نو میلادی نوشت که در سال پیش رو، درگیری بین عربستان و ایران وخیم ترین رویداد منطقه ای خواهد بود.
این مقاله پیش از اظهارات علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی ایران انتشار یافت که در آن گفته بود عربستان سعودی در موج ناآرامی های کنونی در ایران نقش مستقیم داشته است.

رسانه های عربستان ترجیح دادند نسبت به این ادعای شمخانی واکنش قاطعی نشان ندهند.

روزنامه های عربستان در یک هفته اخیر رویدادهای ایران را در صدر گزارش های خبری خود قرار داده اند و این ارزیابی را تداعی می کنند که ایران با یک دردسر جدی و گسترده از جانب مردم ناراضی روبرو است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران طی پیامی از هوشیاری و حضور مردم عزیز، نیروی انتظامی مقتدر و صبور و بسیجیان بی‌ادعا در خاموش کردن فتنه اخیر قدردانی کرد. متن کامل این پیام بدین شرح  است:

بسم الله الرحمن الرحیم
برادر ارجمند سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری
فرمانده محترم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
سلام‌ٌعلیکم، خدا قوت
شیطان بزرگ و رژیم نحس صهیونیستی، پیاده‌نظام روسیاه خود، منافقین جنایتکار را به میدانی که خالی تصور می‌کردند فرستادند تا با سوءاستفاده از برخی کاستی‌ها، امنیت مثال‌زدنی ایران سربلند اسلامی را مختل کنند. اما بار دیگر با حضور هوشیارانه مردم عزیز و به دست پرتوان نیروی انتظامی مقتدر و صبور جمهوری اسلامی ایران ناکام شدند تا یک روسیاهی دیگر برای فریب‌خوردگان، یک شکست دیگر برای نظام سلطه و یک برگ زرین دیگر بر کارنامه فرزندان انقلاب افزوده شود.
اگرچه این فتنه کور آن‌قدر حقیر بود که صرفاً با بخشی از توان نیروی انتظامی در نطفه خفه شد اما همان‌طور که بارها اعلام آمادگی کردیم، مطمئن باشید اگر لازم می‌شد همرزمان شما در ارتش جمهوری اسلامی ایران بازو در بازوی دلاوران آن نیروی سربلند رودرروی فریب‌خوردگان شیطان بزرگ می‌ایستادند تا آتش زنندگان بی‌هویت پرچم مقدس ایران سربلند اسلامی، خبر ضربت سیلی محکم انقلاب اسلامی را به گوش اربابان شکست‌خورده خود برسانند.
شیطان بزرگ به دور از ابتدایی‌ترین ملاحظات دیپلماتیک معمول، ذوق‌زده و عریان به حمایت از آشوبگران قاتل پرداخت تا دوباره چهره کریه دشمنی عمیق خود را به ملت بزرگ ایران نمایان سازد. باشد که این ملت بصیر دیگربار نفرت خود را از این جرثومه‌های بین‌المللی فساد و ترور نشان دهد تا بلکه این بار بفهمند ایران کنام شیران است.
اینجانب بر خود لازم می دانم از طرف کارکنان و خانواده‌های ارتش ولایتمدار، بصیر و انقلابی جمهوری اسلامی ایران از همراهی اقشار مختلف مردم و آحاد همرزمان فداکارم در نیروی انتظامی قهرمان و برادران بی‌ادعای بسیجِ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر و قدردانی نمایم و دیگربار بر آمادگی کامل ارتش جمهوری اسلامی ایران - دست در دست نیروهای مسلح - برای اجرای فرامین فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در هر مأموریت ابلاغی تأکید نمایم.
                                                                                                                                                                      برادر شما  سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی



دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

نیروی انتظامی ضمن تشکر از همکاری مردمان خوب کشورمان با انتشار اطلاعیه ای از شهروندان کشورمان در خواست کرد تا مشاهدات خود پیرامون رفتارهای مخرب و اقدامات ضد امنیتی آشوبگران را در قالب عکس و فیلم به آدرس اینترنتی     www.aminemardom.com ارسال کنند.

 شهروندان تصاویر آشوبگران را برای ناجا ارسال کنند  نیروی انتظامی ضمن تشکر از همکاری مردمان خوب کشورمان با انتشار اطلاعیه ای از شهروندان کشورمان در خواست کرد تا مشاهدات خود پیرامون رفتارهای مخرب و اقدامات ضد امنیتی آشوبگران را در قالب عکس و فیلم به آدرس اینترنتی     www.aminemardom.com ارسال کنند.



شهادت 3 افسر پلیس در خاش +تصاویر

 تصاویر سه نفر از پرسنل مبارزه با موادمخدر شهرستان خاش واقع در استان سیستان و بلوچستان که در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر روز گذشته  به درجه رفیع شهادت نائل شدند، منتشر شد.

اسامی شهدا:شهید رضا شهرکی، شهید کامبیز سنچولی، شهید محمد اصغریان

 عملیات تعقیب اشرار در حال انجام است و نتیجه اقدامات بعدی و ضربات وارده به اشرار متعاقبا اعلام خواهد شد.


حمله موشکی یمن به یک مرکز نظامی سعودی در عمق خاک عربستان

  به نقل از شبکه المسیره، یگان موشکی ارتش یمن اعلام کرد یک مرکز نظامی را در خاک عربستان با یک فروند موشک بالستیک کوتاه برد با موفقیت هدف قرار داده است.

 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

سرلشکر رحیم‌صفوی به همراه جمعی از دانشجویان دانشگاه دفاع ملی و دانشگاه تربیت پاسدار امام حسین(ع) از ناوشکن تمام ایرانی دماوند بازدید کردند.
سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی رحیم‌صفوی به همراه جمعی از دانشجویان دانشگاه دفاع ملی و دانشگاه تربیت پاسدار امام حسین(ع) با حضور در ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) نداجا(انزلی) از ناوشکن تمام ایرانی دماوند بازدید کردند.امیر دریادار دوم باقری فرمانده ناوگان شمال و و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) نداجا(انزلی) در ابتدای نشست با سردار سرلشکر پاسدار سید رحیم صفوی مشاور عالی و دستیار فرماندهی معظم کل قوا و جمعی از دانشجویان دانشگاه دفاع ملی و دانشگاه تربیت پاسدار امام حسین(ع) گفت: اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با حضور کارکنان ولایت مدار ناوگان شمال در دریای خزر الحمدالله برقرار شده است واین موضوع جز با اتکا به ایزد منان واطاعت امر از ولایت فقیه میسر نمی‌شد.
وی افزود: ظرفیت‌ها وتوانمندی‌های نیروی دریایی راهبردی در سال‌های اخیرطبق منویات مقام معظم رهبری روبه جلو بوده و به پشرفت‌های آن روز به روز افزوده‌تر می‌شود.
گفتنی است دانشجویان دانشگاه دفاع ملی و دانشگاه تربیت پاسدار امام حسین(ع) در ادامه حضور خود در ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) نداجا(انزلی) در ناوشکن تمام ایرانی دماوند حاضر و از قسمت‌های مختلف این ناوشکن بازدید کردند.




دسته بندی : امنیتی دفاعی ,   , 


امام جمعه موقت تهران با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: اگر اقتصاد مقاومتی پیاده می‌شد دیگر جوان بیکار در کشور نداشتیم.

آیت‌الله کاظم صدیقی شامگاه شنبه در اجتماع بزرگ مردم انقلابی و شهیدپرور شهرستان خمینی‌شهر که مصادف با یوم‌الله 9 دی در مصلی نمازجمعه این شهر برگزار شد،‌ با بیان اینکه اگر اقتصاد مقاومتی پیاده می‌شد دیگر جوان بیکار در کشور نداشتیم، افزود: اقتصاد مقاومتی درون‌زاست، عدالت محور است و اگر اقتصاد مقاومتی عملیاتی می‌شد دیگر جوانان حسرت شغل و دغدغه اشتغال را نداشتند.آیت‌الله صدیقی ادامه داد: دنیای اروپا گرفتاری اقتصادی دارد، وضعیت اشتغال در آمریکا بهتر از ایران نیست، دنیای آفریقا گرفتار گرسنگی است.




دسته بندی : ولایت عشق ,   , 

در ادامه واکنش‌ها به اعتراضات در ایران، وزارت امور خارجه کانادا نیز یک بیانیه مداخله‌جویانه منتشر کرد و خواستار توجه دولت ایران به حقوق بشر و دموکراتیک مردم شد

 

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات سخیف، بی‌جا و مداخله‌جویانه مقامات آمریکایی گفت: مردم رشید ایران وقعی به شعارهای فرصت‌طلبانه و ریاکارانه مقامات آمریکا نمی‌گذارند.وزارت امور خارجه کانادا در واکنش به اعتراضات مردم ایران در روزهای اخیر یک بیانیه منتشر کرد و به تکرار مواضع مداخله‌جویانه مقامات آمریکایی از این اتفاق پرداخت.

بنا بر گزارش شبکه سی‌بی‌سی، در بیانیه وزارت امورخارجه کانادا آمده است: اوتاوا از تلاش مردم ایران که از حقوق اولیه‌شان برای اعتراض مسالمت‌آمیز بهره می‌برند، دلگرم شده است و از مقامات ایران می‌خواهد تا به حقوق بشر و دموکراتیک مردمش احترام بگذارد.

به گزارش ایسنا، روز شنبه در برخی شهرهای کشورمان عده‌ای از مردم در واکنش به آنچه مسائل اقتصادی عنوان شده دست به اعتراض زدند که با استقبال و حمایت مقامات آمریکایی مواجه شده است که در این میان با سوءاستفاده از این شرایط تلاش می‌کنند، با دامن زدن به ناآرامی‌ها سیاست‌های مداخله‌جویانه خود را در ایران پیش ببرند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

معاون امنیتی و انتظامی فرماندار تهران آخرین جزئیات خسارات وارده توسط اغتشاشگران به اموال عمومی و مردم و تعداد بازداشت‌شدگان در تهران را تشریح کرد.

علی‌اصغر ناصربخت درباره اقدامات برخی اغتشاشگران در روز شنبه در تهران اظهار کرد: روز گذشته تعداد اندکی از افراد نا‌آگاه و جاهل که شعارهای غیر معیشتی نیز زمزمه می‌کردند در طول مسیر خیابان انقلاب تهران اقدام به حرکات ناشایست و تخریب اموال عمومی مردم کردند.


وی ادامه داد: بلافاصله نیروی انتظامی برای تامین آسایش شهروندان وارد صحنه شد و برخی از عوامل جاهل و نا‌آگاه در این جریان متفرق و تعدادی نیز بازداشت شدند.

معاون امنیتی و انتظامی فرماندار تهران تصریح کرد: تعداد اندکی از افرادی که دیروز در آسایش مردم اختلال ایجاد کرده بودند به سرعت بازداشت و تحویل مراجع قضایی شدند.



 فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران نهم دی‌ماه را چراغی برای گم نکردن مسیر انقلاب اسلامی خواند و گفت: نهم دی‌ماه یکی از ایام الله و بزرگترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می‌آید.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز(شنبه 9 دی‌ماه) در همایش علمی الگوی شاخص‌های فرهنگ دفاعی در آجا مبتنی بر رهنمودها و تدابیر فرماندهی کل قوا در سالن کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، نهم دی‌ماه را یکی از ایام الله و بزرگترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی نامید و گفت: در تاریخ انقلاب اسلامی روزهایی وجود دارد که بعنوان نقاط عطف و برجسته به حساب می آیند، این روزها با هم شباهت هایی دارند و بعضی هم ویژگی های خود را دارند. در اکثر این نقاط عطف، ولایت و امامت و رابطه ی امت و امام و لبیک گویی به ندای رهبری مشترک است.



 ارتش یمن در ماه های اخیر به پیشرفت های چشمگیری در زمینه تسلیحات موشکی دست یافته است و اخیرا از جدیدترین سامانه موشکی دریایی خود به نام "المندب" رونمایی کرد.

این موشک با سرجنگی تقویت شده توان هدف قرار دادن کلیه کشتیها وشناورهای نظامی ارتش های سعودی و امارات مستقر در بنادر یمن را دارا می باشد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه سالروز نهم دی در بیانیه ای تاکید کرد: مردمِ بصیر، آگاه و همیشه در صحنه ایران اسلامی با حضور حماسی و وحدت بخش، در 9 دی سال 88 ضمن اعلام پای بندی خود به آرمان های انقلاب اسلامی و تبعیت از ولایت فقیه، طومار فتنه را در هم پیچیده و انزجار خود را از توطئه های فتنه گران و حامیان داخلی و خارجی آن ها به نمایش گذاشتند.

متن کامل بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم .حماسه نهم دی ماه 88 و حضور پرشور و حماسی مردم انقلابی، قهرمان و همیشه در صحنه ایران اسلامی در راهپیمایی عظیم آن روز، اوج بصیرت و آگاهی مردم ولایتمدار کشور در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی، امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) محسوب می شود.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه سالروز نهم دی در بیانیه ای تاکید کرد: مردمِ بصیر، آگاه و همیشه در صحنه ایران اسلامی با حضور حماسی و وحدت بخش، در 9 دی سال 88 ضمن اعلام پای بندی خود به آرمان های انقلاب اسلامی و تبعیت از ولایت فقیه، طومار فتنه را در هم پیچیده و انزجار خود را از توطئه های فتنه گران و حامیان داخلی و خارجی آن ها به نمایش گذاشتند.

متن کامل بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم .حماسه نهم دی ماه 88 و حضور پرشور و حماسی مردم انقلابی، قهرمان و همیشه در صحنه ایران اسلامی در راهپیمایی عظیم آن روز، اوج بصیرت و آگاهی مردم ولایتمدار کشور در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی، امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) محسوب می شود.
نهم دی ماه بدون شک یکی از بزرگترین، تاثیرگذارترین و ماندگار ترین حرکت های بعد از انقلاب اسلامی است که در آن ملت ایران با هوشیاری کامل انزجار خود را از دشمنان داخلی و خارجی و همچنین عوامل فتنه به نمایش گذاشتند.
فتنه 88 نمونه بارز دشمنی دشمنان قسم خورده نظام اسلامی به سردمداری رژیم منحوس صهیونیستی و آمریکای جنایتکار بود که ماه ها قبل توسط سرویس های اطلاعاتی  بیگانه به صورت دقیق طراحی و برنامه ریزی گشته و در این ساماندهی ساده لوحی برخی عناصر فریب خورده داخلی نیز لحاظ شده بود؛ غافل از این که مردم بصیر و انقلابی ایران اسلامی  در دفاع از آرمان های والای انقلاب دچار تردید نشدند و با حضور پرشور و آگاهانه، دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام خواهند گذاشتند و با تاسی از فرهنگ عاشورا طومار فتنه و فتنه گران را در هم پیچیدند.
اکنون با گذشت 8 سال از فتنه آمریکایی- صهیونیستی، نظام جمهوری اسلامی ایران در پرتو رهبری حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب  و وحدت و بصیرت انقلابی مردم دارای ثبات و آرامش بی نظیر در داخل و عزت و اقتدار در منطقه و جهان اسلام  است.
ارتش جمهوری ایران اسلامی ضمن قدردانی از حضور با بصیرت مردم در راهپیمایی عظیم نهم دی ماه سال 1388 و دیگر مناسبت های ملی و مذهبی، اعلام می دارد؛ همواره در کنار مردم بزرگوار و دوشادوش آن عزیزان در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی، حفظ تمامیت ارضی و اعتلا و پیشرفت کشور تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) تا پای جان ایستاده و از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.



آمریکا و رژیم صهیونیستی ۴ کارگروه برای مقابله با ایران تشکیل دادند

  به گزارش نشریه هیل، کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد مقامات آمریکایی و اسرائیلی به یک توافق محرمانه برای همکاری علیه ایران رسیده‌اند.

طبق این گزارش، آمریکا و اسرائیل در توافقی محرمانه، ۴ کارگروه برای اقدام علیه ایران تشکیل داده‌اند. وظیفه یکی از کارگروه‌ها اقدام مخفیانه علیه برنامه هسته‌ای ایران است.

این توافق دوازدهم دسامبر در کاخ سفید و برای مقابله با برنامه موشکی و توافق هسته‌ای ایران بین دو طرف امضاء شده است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

پیروزی ارتش سوریه بر جبهه‌النصره در حومه حماه و ادلب

  یک منبع نظامی سوریه اعلام کرد که یگان های ارتش این کشور با همکاری نیروهای محور مقاومت، عملیات خود را علیه مواضع تروریست‌های جبهه النصره در حومه شمال شرقی حماه ادامه می دهند به طوری که توانستند کنترل روستای «ابودالی» را بعد از به هلاکت رساندن تعداد زیادی از تروریست‌ها به دست بگیرند.

این منبع تاکید کرد که یگان مهندسی ارتش، عملیات پاکسازی روستا از مین های کار گذاشته شده را آغاز کرده است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آستانه هشتمین سالگرد حماسۀ یوم الله 9 دی با صدور اطلاعیه‌ای از عموم مردم برای حضور در مراسم بزرگداشت این حماسه دعوت کرد.

شورای هماهنگی طی فراخوان عمومی اعلام کرد: مراسم بـزرگداشـت «حماسـۀ نهم دی ماه» شنبه 9 دی ماه 1396 در تمامی مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها و شهرهای سراسر کشور و در بیش از 1200 نقطه کشور با حضور پرشور و آگاهانه ملت فهیم و بصیر ایران اسلامی برگزار می‌شود.



رهبرانقلاب

 با انتشار سخنان رهبر انقلاب، گمانه‌زنی‌ها درباره مخاطب اصلی سخنان ایشان در این سخنرانی آغاز شد و بسیاری بر سر مخاطب اصلی بیانات امروز ایشان، اتفاق نظر داشتند.

لطفا برای مشاهده کامل خبر بر روی تصویر کلیک کنید.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,   , 

نیروهای مسلح ایران پس از به رخ کشیدن قدرت نظامی خود در هوا و دریا؛ این بار به سراغ ساخت انواع زیردریایی‌ها رفته‌اند.

قدرت روی آبی که زیر آب هم وجود دارد

 




دسته بندی : اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

تمرین نظامی یگانی گروه پدافند هوایی کنارک با نام ولایتمداران مکران به مدت سه روز در منطقه پدافند هوایی جنوب شرق برگزار شد.
فرمانده گروه پدافند هوایی کنارک هدف از برگزاری این تمرین نظامی را ارتقا توان رزم و حصول اطمینان از آمادگی کارکنان و تجهیزات پدافند هوایی برای مقابله با هرگونه تهدید هوایی دانست و گفت این رزمایش با تلاش همه کارکنان در بخش های مختلف رزمی و پشتیبانی رزم انجام شد و نتایج بسیار خوبی به همراه داشت.
وی افزود: این گونه تمرین نظامی ها در راستای اجرایی نمودن فرمایشات فرماندهی معظم و معزز کل قوا در خصوص رعایت اقتصاد مقاومتی و نیز دستیابی به اصل مهم استقلال تاکتیکی یگان ها برنامه ریزی و اجرا می گردد و بدین ترتیب ما با حداقل هزینه به اهداف مهمی دست پیدا می کنیم.
این تمرین نظامی با اجرای برنامه های تیراندازی، احضار پرسنل، مانور ش م، طرح گسترش، ستون تجهیزاتی ارتفاع کم و طرح چریک و ضد چریک برگزار شد.




دسته بندی : امنیتی دفاعی ,   , 

مقام معظم رهبری در پاسخ به جدیدترین استفتاءها مربوط به خرید ساعت و عینک طلا، خرید اینترنتی کالا، معامله با بچه نابالغ، چانه زدن با نامحرم و... نظرشان را اعلام کردند.

قسم(سوگند) شرعی

س. اگر کسی قسم بخورد که کاری را انجام دهد یا ترک کند، آیا از نظر شرعی واجب است به قسم خود عمل کند؟
ج. در صورتی واجب است به قسم عمل کند که آن کار مرجوح* نباشد و به اسم خدا یا صفات مختص به او، مانند "مقلب القلوب و الابصار" یا صفاتی که مراد از آن معمولا خداوند است، مانند خالق و رازق قسم بخورد
* به کاری مرجوح گفته می شود که فایده­ی مادی و معنوی ندارد و بهتر است انجام نشود.

قسم خوردن در معامله
س. آیا قسم خوردن در معامله جایز است؟

ج. اگر قسم او راست باشد، قسم خوردن او مکروه است و اگر دروغ باشد حرام است.




دسته بندی : اسلام ناب محمد(ص) ,  دین و مذهب ,   , 

امام علی(ع) می فرمایند:
لا تَقسِروا اَولادَکُم عَلى آدابِکُم ، فَاِنَّهُم مَخلوقونَ لِزَمانٍ غَیرِ زَمانِکُم
آداب و رسوم خود را به فرزندانتان تحمیل نکنید، زیرا آنان براى زمانى غیر از زمان شما آفریده شده‏‌اند .
شرح ابن ابى الحدید ، ج20، ح102 .




دسته بندی : اسلام ناب محمد(ص) ,   ,