قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) بیانیه ای در حمایت از اقدام ارزشمند حمله موشکی به مواضع تروریست ها به شرح زیر صادر کرد: 

بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمینَ مُنْتَقِمُونَ
بدون تردید اقدام ارزشمند همرزمان عزیزمان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موشکی به مواضع تروریست های تکفیری در  دیرالزور سوریه  اقدامی انقلابی و پاسخی کوبنده و سهمگین به یاوه گویان است و جمهوری اسلامی ایران بار دیگر ثابت کرد که در زمین و آسمان و دریا اقتدار آفرین است و برای صیانت از امنیت ملی خود هیچ مسامحه ای نخواهد داشت و این تنها بخشی از توانایی های گسترده نظام مقدس جمهوری اسلامی در مجازات مجرمین و کج اندیشان است .
قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ضمن تبریک و تشکر حمایت قاطع خود را از اقدام به موقع ومهم نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام می دارد.



دسته بندی : اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه موشک‌باران محدود، بخشی از توان تهاجمی فرزندان ولایت است، گفت: دفاع دیگر به مرزهای جغرافیایی کشور محدود نیست و هر جا که تهدید باشد میدان عمل ماست.

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه موشک‌باران محدود، بخشی از توان تهاجمی فرزندان ولایت است، گفت: دفاع دیگر به مرزهای جغرافیایی کشور محدود نیست و هر جا که تهدید باشد میدان عمل ماست.

امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» جانشین فرمانده کل ارتش در خصوص حمله موشکی شب گذشته سپاه به مواضع داعش با اشاره به عبارت قرآنی «و ما رمیت إذ رمیت و لکنّ الله رمی» اظهار داشت: دیشب دنیا مشاهده کرد که با خشم مقدس و کنترل شده فرزندان مدافع ملت در قالب موشک‌های «ذوالفقار»، توفانی مهیب و ویرانگر بر سر لانه‌ها و مخفیگاه‌های خفاشان داعشی باریدن گرفت.

 وی ادامه داد: این موشکباران محدود، هم رونمایی از بخشی از توان تهاجمی و بازدارندگی پشیمان کننده فرزندان ولایت است و هم پاسخی کوبنده و بیدارباش به آنانی است که با شیطنت و بلندپروازی‌های جاهلانه، قصد آتش افروزی دارند. 
امیر پوردستان تاکید کرد: دنیا بداند، برای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌ها، انگشت ما روی ماشه و پای ما آماده رفتن است؛ دفاعی که دیگر به مرزهای جغرافیایی کشور محدود نبوده و هر جا که تهدید باشد میدان عمل ماست.



دسته بندی : اقتدار ملی ,   ,  امنیتی دفاعی ,   , 

تسنیم/ فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پاسخ جمهوری اسلامی ایران به جنایات داعش در منطقه و حوادث اخیر تهران، پاسخ ایران را "بدون مماشات " توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران فضای "بزن و در رو " نیست.
امیر فرزاد اسماعیلی عصر امروز در حاشیه محفل انس با قرآن کریم پدافند هوایی سمنان اظهار داشت: پاسخ جمهوری اسلامی ایران به زنبورهای بزرگ‌تر از مگس داعش این است که با جمهوری اسلامی ایران زورآزمایی نکنند.




دسته بندی : اقتدار ملی ,   ,  امنیتی دفاعی ,   , 

لطفا برای مشاهده ویدئو اینجا کلیک نمائید.

آخرین خبر/ امام جمعه سیرجان امروز گفته خرید و فروش جیرجیرک ممنوع و غیرقانونیه و خوردنش هم حرام است.




دسته بندی : دیدنی ها ,   , 

khamenei.ir/ رهبر انقلاب: در پذیرش برجام، شرایط صریحی را بصورت مکتوب مشخص کرده ایم که هیأت نظارت بر برجام باید_مراقبت_کند تا این شرایط به دقت رعایت شود.۹۶/۳/۲۲




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,   ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

العالم/ ائتلاف بین المللی به مدیریت آمریکا، کشته شدن مفتی گروه تروریستی داعش را تأیید کرد.
ائتلاف بین المللی خبر کشته شدن «ترکی البنعلی» مفتی داعش را در یک حملۀ هوایی در سوریه تأیید کرد.
به گزارش شبکه الجزیره، ترکی البنعلی بحرینی الاصل بود و در حملات ائتلاف بین المللی ضد داعش در تاریخ 31 ماه می کشته شد.




دسته بندی :  ,   , 

العالم/ وزیر اقتصاد قطر به وزیر خزانه داری آمریکا اطمینان داد که کشورش به حفظ ثبات صادرات گاز طبیعی مایع به بازار جهانی انرژی پایبند است.
پس از سفر هفته گذشته علی العمادی وزیر قطر به واشنگتن، دفتر ارتباطات دولتی قطر اعلام کرد وزیر اقتصاد قطر در سفر به واشنگتن به استیون منوشن وزیر خزانه داری آمریکا، گفته دوحه به حفظ ثبات صادرات گازطبیعی مایع به بازار انرژی جهان پایبند است.




دسته بندی :  ,   , 

leader.ir/ حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه) در دیدار آقای حیدر العبادی نخست وزیر عراق و هیأت همراه با تجلیل از وحدت و انسجام همه جریانهای سیاسی و مذهبی عراق در مبارزه با داعش، «نیروهای مردمی» را پدیده ای مهم و مبارک و عامل اقتدار در عراق خواندند و با تأکید بر لزوم حفظ یکپارچگی سرزمین عراق، گفتند: باید در مقابل امریکایی‌ها هوشیار بود و به هیچ وجه به آنها اعتماد نکرد زیرا امریکا و اذناب او، مخالف «استقلال، هویت و وحدت عراق» هستند. 




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,   ,   , 

دوستان عزیز لطفا برای مشاهده ی کلیپ روی  تصویر کلیک نمایید




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

این شروع انتقام از داعش بود. سیلی بزرگتر در راه است.حامیان تروریسم نیز پیام اقتدار ایران را دریافت کنند




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

آخرین سفیر واشنگتن در دمشق، شش سال پس از بحران از رؤیاهای تعبیر نشده واشنگتن در سوریه می‌گوید و تأکید می‌کند که «اشتباه کردیم»... «هلال ایران در شرق سوریه شکست نخواهد خورد» و همانطور که آمریکا مجبور شد از لبنان و عراق خارج شود، مجبور می‌شود از سوریه هم خارج شود.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

 شبکه خبر در خبری فوری به نقل از منابع میدانی اعلام کرد که یکی از فرماندهان اصلی داعش به نام سعد الحسینی معروف به ابو سعد با تابعیتی سعودی در حملات موشکی شب گذشته سپاه به دیر الزور به هلاکت رسیده است.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 جانشین فرمانده کل ارتش گفت: دیشب دنیا مشاهده کرد که با خشم مقدس و کنترل شده فرزندان مدافع ملت در قالب موشک‌های «ذوالفقار»، توفانی مهیب و ویرانگر بر سر لانه‌ها و مخفیگاه‌های خفاشان داعشی باریدن گرفت.

 

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در خصوص حمله موشکی شب گذشته سپاه به مواضع داعش با اشاره به عبارت قرآنی «و ما رمیت إذ رمیت و لکنّ الله رمی» اظهار داشت: دیشب دنیا مشاهده کرد که با خشم مقدس و کنترل شده فرزندان مدافع ملت در قالب موشک‌های «ذوالفقار»، توفانی مهیب و ویرانگر بر سر لانه‌ها و مخفیگاه‌های خفاشان داعشی باریدن گرفت.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

مصطفی نجفی؛ به نظر می رسد حملات موشکی سپاه سه پیام عمده در لوای یک اقدام تلافی جویانه علیه داعش به همراه داشت؛ 

 

پیام نخست به تروریست ها(نه فقط داعش) بود. ایران با راه اندازی این حمله موشکی پیام آشکاری به تروریست ها داد که اگر لندن، پاریس، آنکارا و دیگر پایتخت های مهم جهانی را مورد هدف قرار می دهید اما شاهد اقدام تلافی جویانه ای از سوی آن ها علیه خود نبودید و نیستید، ما به مانند آن ها عمل نخواهیم کرد و هر حمله ای را با حمله ای بزرگتر پاسخ خواهیم داد.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اعلام کرد: در عملیات اخیر سپاه که "لیلة‌القدر" نام داشت، سپاه پاسداران 6 فروند موشک بالستیک میان برد، به اهداف مختلفی در بُردهای 650 تا 700 کیلومتر شلیک کرد.

 

سردار شریف اعلام کرد: اهدافی که ما در این عملیات هدف قرار دادیم، مقرهای فرماندهی، دپوی تجهیزات انتحاری و لجستیکی در استان دیرالزور سوریه بوده است.

وی ادامه داد: برای شلیک این موشک‌ها با کشور سوریه از قبل هماهنگ شده بود و موشک‌ها از مسیر کشور عراق وارد آسمان سوریه شده بودند، تعدادی از این موشک‌ها، موشک‌های دقیق و نقطه‌زن ذوالفقار بوده‌اند و هم‌اکنون نیز تصاویر بسیار خوبی از لحظه اصابت موشک‌ها به اهداف، به دست‌مان رسیده‌ است.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

مقامات لشکری و کشوری ایران به «سیلی سپاه به داعش» با شلیک ۶ موشک به پایگاه فرماندهان تروریست‌ها در دیرالزور سوریهبه شرح زیر واکنش نشان دادند.

حاج قاسم سلیمانی 
فرمانده نیروی قدس سپاه در صفحه اینستاگرام خود، با آوردن آیه 227 سوره «شعراء» نوشت: به زودی کسانی که ظلم کردند خواهند دانست که به چه جایگاه بدی بازگردانده خواهند شد.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

امیر دریادار حبیب الله سیاری در مراسم ضیافت افطاری با ایثارگران و پیشکسوتان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: روزگاری همه به دنبال این بودند که نیروی دریای در آب های آزاد به دریانوردی بپردازند اما امروز با افتخار می گویم توانسته ایم ۴ هزار فروند کشتی را در خلیج عدن اسکورت کنیم و امنیت را در این منطقه به ارمغان آوریم.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 




دسته بندی :  ,  امنیتی دفاعی ,   , 

معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: فردا در بانک کشاورزی از "یارا کارت" رونمایی و در سایر بانک ها از تیر ماه عملیاتی می شود.

 

فرشاد حیدری افزود: ماه پیش بخشنامه‌ای به بانک‌ها ابلاغ کردیم که خانوار‌ها بتوانند از یارانه خود بعنوان وثیقه نزد بانکی که یارانه را دریافت می‌کنند استفاده کنند و از خدمات کارت اعتباری بهره‌مند شوند.
وی به صدا و سیما گفت: سقف استفاده از این کارت ۵ میلیون تومان و مدت بازپرداخت آن حداکثر تا سه سال است.

 




دسته بندی : اقتصادی ,   , 

سخنگوی سپاه تاکید کرد: بر اساس اطلاعات موثق، عملیات موشکی ضدداعش موفقیت‌آمیز بوده است.

سردار شریف در گفت‌وگو با شبکه خبر اظهار داشت: موشک‌های سپاه مقرهای فرماندهی و مراکز تسلیحاتی داعش در دیرالزور را درهم کوبیدند.
وی درباره انجام عملیات از استان‌های غربی با بیان این‌که «یکی ازدلایل اینن بود که بعد از اجرای عملیات تروریستی در فضای مجازی و رسانه‌های حامی تروریست تلاش شده بود قومیت تروریست‌هایی که از آن‌ها گزینش شده بودند و واگرایی استان‌ها را به افراد القا کنند»




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 شهید تهرانی مقدم، پدر موشکی ایران در حال شعار نویسی روی موشک های سپاه.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

تحلیل‌گران استفاده از موشک‌های دوربرد ۲۰۰۰ کیلومتری در این حمله را هشدار جدی ایران به اسرائیل و عربستان قلمداد کرده‌اند. خبرگزاری روسی اسپوتنیک برای حمله موشکی سپاه این تیتر را انتخاب کرد " سیلی را داعش خورد تا دیگران صدایش را بشنوند "




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

ناوگروه نیروی دریایی ارتش چین از ۴ روز پیش در منطقه یکم امامت نداجا پهلو گرفته و در آخرین روز حضور خود در ایران رزمایش مشترکی با نیروی دریایی ارتش برگزار کرده است.

 

در ادامه این سفر، ادمیرال شن‌هائو فرمانده ناوگروه نیروی دریایی چین از کارخانجات نیروی دریایی ارتش در بندر عباس بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت‌ها و دستاوردهای نداجا در عرصه تعمیر و نگهداری و ساخت انواع شناورها قرار گرفت.
در این بازدید ادمیرال شن‌هائو با اشاره به مسئولین سنگین نیروی دریایی ایران در کنترل بخش وسیعی از آبراه‌های بین المللی گفت: تا آنجایی که من مشاهده می‌کنم ایران مجموعه وسیعی دارد که قابلیت‌های زیادی در خود جای داده است. من از صمیم قلب امیدوارم ساخت و تعمیرات تجهیزات نیروی دریایی ارتش ایران با قدرت ادامه پیدا کند.

 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

اینستاگرام رهبر انقلاب تصویری از شلیک موشک به سمت تروریست ها را منتشر کرده و به نقل از رهبری آورده است؛ ما به آن‌ها سیلی خواهیم زد.این را هم دشمن بداند و هم دوستانی که دلشان می لرزد.




دسته بندی : ولایت عشق ,   ,  امنیتی دفاعی ,   , 

سردار شریف در گفت‌وگو با شبکه خبر در تشریح حمله شب گذشته سپاه پاسداران به مواضع و مقر تروریست در سورریه، گفت: موشک‌های سپاه مقرهای فرماندهی و مراکز تسلیحاتی داعش در دیرالزور را درهم کوبیدند.

وی تصریح کرد: شلیک از دو استان عمدتاً سنی‌نشین به سمت مراکز تروریست‌های داعش، حاوی پیام وحدت همه ایرانیان در مقابل تروریست‌هاست. عملیات موشکی سپاه تنها گوشه بسیار کوچکی از قدرت تنبیهی ایران علیه تروریست‌ها و دشمنان بوده است.
سخنگوی سپاه خاطرنشان کرد: حامیان بین‌المللی و منطقه‌ای تروریست‌ها باید پیام هشدارآمیز عملیات موشکی را درک کنند.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: دشمنان ما باید هوشیار باشند، ما جواب ترقه‌بازی تروریست‌های تکفیری‌ را با موشک دادیم.

در این عملیات، 6 فروند موشک به سمت مواضع تروریست‌ها در دیرالزور شلیک شده و این موشک‌ها با عبور از آسمان عراق، به صورت دقیق به اهداف تعیین شده اصابت کرده است.
سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پس از انجام این عملیات، با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن شلیک‌ها، گفت: دشمنان ما باید هوشیار باشند، ما جواب ترقه‌بازی تروریست‌های تکفیری‌ را با موشک دادیم




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

فارس/ فرمانده کل ارتش با بیان اینکه به طور قطع هیچ خطری مرزهای غربی ما را تهدید نمی‌کند، گفت: داعش برای ما مانند سگی وحشی است و نه تنها به راحتی حساب آنها را خواهیم رسید، بلکه جواب اربابان آنها را هم می‌دهیم.
امیر سرلشکر عطاالله صالحی فرمانده کل ارتش صبح امروز در مرزهای غربی کشور به ویژه مرز نفت شهر حاضر شد و اقتدار نیروهای واکنش سریع نیروی زمینی ارتش را ارزیابی کرد.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: اینجا فقط برای دفاع حضور نداریم بلکه برای شکار هم مستقریم.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,   ,  امنیتی دفاعی ,   , 

رهبر انقلاب اسلامی، مقامات جدید کاخ سفید را بی‌تجربه و تازه‌کار خواندند و تأکید کردند: این افراد بی‌تجربه، ملت و مسئولان ایران را نشناخته اند و هنگامی که تو دهنی بخورند، آن زمان متوجه خواهند شد، حساب و کتاب چیست!




دسته بندی : ولایت عشق ,   , 

leader.ir/ در بیست و سومین روز از ماه مبارک رمضان، جمعی از خانواده‌های شهدای مرزبانی سپاه، ارتش و نیروی انتظامی به همراه جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و وزارت اطلاعات، عصر امروز (یکشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,   ,  امنیتی دفاعی ,   , 

تسنیم/ روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای از حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به مقرّ فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه، با هدف مجازات عاملین جنایت تروریستی اخیر تهران خبر داد.


متن اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که لحظاتی پیش در همین باره صادر شد، به شرح زیر است:



دسته بندی :  ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 

 
باشگاه خبرنگاران/ فاصله تل‌آویو، دومین شهر پرجمعیت صهیونیست‌ها تا نزدیک‌ترین سایت موشکی سپاه که محل آن را رسانه‌ای کردند، کمتر از ۱۱۰۰ کیلومتر و در تیررس موشک شهاب ۳، سجیل و قدر است.



دسته بندی :  ,  امنیتی دفاعی ,   , 

باشگاه خبرنگاران/ سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران اسلامی که در پیش برد پیروزی های جبهه مقاومت علیه تروریست های تکفیری و حامیانشان نقش به سزایی دارد در صحبت هایی به بیان حکومت داری امیرالمومنین حضرت علی (ع) پرداخت و گفت: چرا حضرت علی (ع) با معاویه صلح نکرد؟ آیا اگر حضرت علی با معاویه به صلح می پرداخت چیزی از حکومت آن امام همام می ماند؟

وی در بخشی دیگر از سخنان خودضمن هشدار به برخی از مسئولان کشور ، گفت: کسانی‌که صاحب منصب هستند، اگر در بیاناتشان آدرس غلط دادند و در جامعه دوصدایی پیرامون دشمن ایجاد کردند؛ خیانت کردند.



دسته بندی :  ,  امنیتی دفاعی ,   , 

همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت امیر مومنان حضرت علی (ع) بیش از 417 مکان مذهبی ارتش در سراسر کشور آماده برگزاری دومین شب از لیالی قدر شدند.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران: مداحی، قرائت دعاهای مخصوص لیالی قدر، سخنرانی و برگزاری مراسم عزاداری شهادت امیر مومنان حضرت علی(ع) از جمله برنامه های پیش بینی شده برای دومین شب از لیالی قدر می باشد.




دسته بندی : اسلام ناب محمد(ص) ,  امنیتی دفاعی ,   , 

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نداجا کوچکترین هراسی از هیاهوهای دشمنان نداشته و همیشه برای دفاع از منافع ملی در بالاترین سطح آمادگی دفاعی قرار دارد.

امیر دریادار دوم ابراهیم اشکان در مراسم استقبال از ناوگروه چهل و ششم و بدرقه ناوگروه چهل و هفتم نیروی دریایی ارتش به آب های دور افزود: نیروی دریایی مقابل هرکس و هر دشمن متخاصمی در هرجایی که منافع و منابع ایران اسلامی و مرزهای کشور را تهدید کند، مقتدرانه می ایستد.




دسته بندی : اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

ناوشکن های کلاس پرقدرت Changchun با وزنی در حدود ۷ هزار تن و طول ۱۵۵ متر با ماموریت اصلی دفاع هوایی از ناوگان نیروی دریایی ارتش چین طراحی و ساخته شده است و از سامانه مشابه اس ۳۰۰ روسی بهره می برد.

مراودات سالهای اخیر نیروی دریایی کشورمان با قدرت های بزرگ دریایی جهان، باعث شده تا هر از چند گاهی، یا یگانهای رزمی جمهوری اسلامی ایران عازم بنادر مهم جهان شوند یا شناورهای آنها، چند روزی را مهمان نیروی دریایی ایران باشند و علاوه بر دید و بازدیدهای مرسوم، بعضا رزمایش های تخصصی نیز به اجرا گذاشته شود که تاثیر بسزایی در افزایش اعتماد به نفس افسران جوان و بالا رفتن تجارب فرماندهان خواهد داشت.




دسته بندی : امنیتی دفاعی ,   , 

فارس/ وزارت دفاع روسیه تصویری از محل حمله هوایی روسیه که گفته شده است ابوبکر بغدادی در آن حضور داشته و احتمالا کشته شده است را منتشر کرد.

وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرده که بر اساس اطلاعات اولیه، البغدادی در حملات هوایی روسیه به شهر رقه در روز 28 ماه می، (احتمالا) کشته شده است.
در این بیانیه آمده بود که جنگنده‌های سوخو 34 و 35 روسیه در تاریخ 28 ماه می به جلسه‌ای از فرماندهان داعش در شهر رقه حمله کردند و احتمالا ابوبکر البغدادی در همان جلسه کشته شده است.
در همین حال سخنگوی ائتلاف آمریکایی برای مقابله با داعش به رویترز گفت که «ما نمی‏‎توانیم صحت گزارش روسیه را تائید کنیم.»




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

سازمان ملل از سه کشور ایران، روسیه و ترکیه، خواستار ایجاد شرایط لازم برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به برخی از مناطق سوریه شد. «جان اگلند» مشاور امور بشردوستانه دبیرکل سازمان ملل گفت: کارشناسان فنی سازمان ملل برای انجام مذاکرات مقدماتی به مقامات روسیه، ایران و ترکیه در مسکو پیوستند. او افزود: انتظار می‌رود کاروان کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در آخر هفته به مناطق «حمص» و «حما» برسد. این نهاد جهانی اعلام کرد: دولت سوریه به سازمان ملل مجوز ورود کمک‌های بشردوستانه را داده است. گفتنی است؛ سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در مذاکرات آستانه در تلاش برای کاهش تنش 4 منطقه در سوریه هستند.




دسته بندی : اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

لطفا برای مشاهده ویدئو بر روی آن کلیک کنید

 مسلمانان روسیه به دلیل رخ دادن پدیده شب‌های سفید بیش از ۲۱ ساعت روزه‌داری را تجربه می‌کنند. پدیده شب‌های سفید باعث می‌شود آسمان شب‌ها به طور کامل تاریک نشود.




دسته بندی : اسلام ناب محمد(ص) ,   , 

خبرگزاری صدا و سیما/ رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مدعی شد ایران با آزار دادن آمریکا و فعالیت های دریایی بین المللی در خلیج فارس و ارسال موشک برای شورشیان یمن، برای دو آبراه که برای تجارت جهانی اهمیت زیادی دارند، یک تهدید تلقی می شود.
ژنرال جو دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مدعی شد ایران با آزار دادن آمریکا و فعالیت های دریایی بین المللی در خلیج فارس و ارسال موشک های کروز پیشرفته ضد کشتی برای شورشیان در یمن در ساحل دریای سرخ، برای دو آبراه که برای تجارت جهانی اهمیت زیادی دارند، یک تهدید تلقی می شود. 




دسته بندی : اقتدار ملی ,   ,  امنیتی دفاعی ,   , 

فارس/ «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان اظهار داشت که ریاض در حال تهیه لیستی از شکایت‎ها درباره قطر است که به زودی اعلام خواهد شد. الجبیر با بیان اینکه قطر باید به درخواست‌های مربوط به حمایت از تروریسم پاسخ دهد، گفت: این درخواست‌ها جهانی نیست و فقط مربوط به شورای همکاری نمی‌شود. وزیر خارجه عربستان در ادعای تکراری خود درباره حمایت ایران از تروریسم افزود: ایران با استفاده از سپاه پاسداران، تروریسم را در منطقه گسترش می‏‌دهد. وی تاکید کرد که اگر ایران می خواهد کشور محترمی باشد باید دست از حمایت و انفجار سفارتخانه‌ها و انتشار طایفه‌گری دست بردارد.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

لطفا برای تماشای ویدئو اینجا کلیک کنید

در پی تشدید اختلافات سران سعودی با دولت قطر، در جریان نشست هفدهم شورای اجرایی سندیکای فعالان عرصه نفت در کویت، هیئت‌های سعودی و قطری با یکدیگر به منازعه پرداخته کار به درگیری فیزیکی کشیده شد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

ابوبکر البغدادی

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

وزارت دفاع روسیه از احتمال کشته شدن سرکرده داعش در حمله هوایی این کشور به مواضع تکفیری ها در الرقه در ماه مه گذشته خبر داد.

به گزارش منابع آگاه به نقل از روسیاالیوم، وزارت دفاع روسیه احتمال  داد که ابوبکر البغدادی  سرکرده داعش در یکی از حملات هوایی روسیه در الرقه کشته شده باشد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که احتمالا ابوبکر البغدادی در حمله آنها به الرقه در سوریه در اواخر ماه مه گذشته کشته شده باشد.

روسها اعلام کردند که آنها یک نشست سرکرده های داعش را هدف قرار داده اند.

وزارت دفاع روسیه بیان کرد: اطلاعاتی وجود دارد که نشان می دهد ابوبکر البغدادی در یکی از حملات هوایی روسیه به الرقه سوریه کشته شده است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: حمله در شب ۲۸ ماه مه گذشته به مرکز فرماندهی داعش که در حین حمله سرکرده های داعش در حال برگزاری نشستی برای یافتن راهکاری برای خروج تروریستها از الرقه از طریق آنچه گذرگاه جنوبی نامیده می شود، بودند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: بر اساس اطلاعاتی که ما از طریق کانالهای متعدد از صحت آن مطمئن شده ایم، ابوبکر البغدادی سرکرده داعش نیز در نشست مذکور حضور داشته است و در جریان حمله کشته شده است.

در این بیانیه آمده است: وزارت دفاع روسیه، آمریکایی ها را از این حمله که از سوی جنگنده های سوخو  ۳۵ و سوخو ۳۴ در جنوب الرقه آگاه کرده بود.

بر اساس اطلاعات دریافتی در این حمله حدود ۳۰ سرکرده داعش و ۳۰۰ نفر از محافظان این سرکرده ها کشته شدند که در میان کشته شدگان ابو الحاج المصری امیر الرقه و ابراهیم النایف الحاج امیر مناطق واقع میان الرقه و شهر السخنه و سلیمان الشواخ رئیس سرویس امنیتی داعش به چشم می خورند.

سناتور الکسی پوشکوف روس در شبکه اجتماعی به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: اگر واقعا ابوبکر البغدادی مرده باشد این ضربه مهلکی به داعش خواهد بود و شکست آن را تسریع خواهد کرد.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

خبرگزاری فارس: هشدار روسیه در خصوص نیت آمریکایی‌ها از استقرار سامانه موشکی در سوریه

وزارت دفاع روسیه ضمن تأیید استقرار سامانه موشک‌انداز بردبلند هیرماس آمریکا در جنوب شرق سوریه، نسبت به احتمال هدف قرار گرفتن ارتش سوریه با این موشک‌ها هشدار داد.

به گزارش منابع آگاه، وزارت دفاع روسیه نسبت به «احتمال بکارگیری موشک‌اندازهای برد بلند هیمارس بر علیه ارتش سوریه» در منطقه حساس «التنف» در جنوب شرق سوریه هشدار داد.دیروز بود که معارضان سوری از انتقال موشک‌اندازهای بردبلند هیمارس از اردن به سوریه خبر دادند؛ هیمارس که ظاهری شبیه کاتیوشا دارد، می‌تواند اهداف خود را در 300 کیلومتری مورد اصابت قرار دهد.در بیانیه امروز وزارت دفاع روسیه، ضمن تأیید این خبر، نسبت به نیت آمریکایی‌ها از استقرار چنین سامانه‌ای در منطقه حائل میان مرز سوریه، عراق و اردن هشدار داده است.وزارت دفاع روسیه برای توجیه علت نگرانی خود به سابقه نیروهای آمریکایی اشاره کرده و گفته: «ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا تاکنون در برهه‌های مختلف، نیروهای ارتش سوریه را در نزدیکی مرز اردن هدف قرار داده‌اند؛ بنابراین خیلی دور انتظار نیست که این حملات ادامه یابد ولی این بار با استفاده از هیرماس.»روس‌ها در انتهای بیانیه خود تأکید کرده‌اند که سوریه هنوز دولت دارد و استقرار هرگونه تسلیحاتی در این کشور باید با هماهنگی دمشق باشد. 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

 

 




دسته بندی : ولایت عشق ,  اسلام ناب محمد(ص) ,  دیدنی ها ,   , 




دسته بندی : دیدنی ها ,   , 




دسته بندی : ولایت عشق ,   , 

لطفا برای شاهده تیتراژ اینجا کلیک کنید.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اسلام ناب محمد(ص) ,   , 

خراسان/ یک هفته پس از حوادث تروریستی تهران و در حالی که در روزهای گذشته ده ها تن از عناصر داعش در کشور بازداشت شده و مورد بازجویی قرار گرفته اند، فرمانده سپاه، وزیر خارجه و چند مقام دیگر کشورمان، سعودی ها را متهم شماره یک این حوادث اعلام کردند.
به گزارش فارس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در گفت و گویی در خصوص حامیان تروریست‌ها گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی از اینها حمایت کرده و ما اطلاعات دقیق داریم که متأسفانه عربستان نیز ضمن این که حمایت بسیار زیادی از تروریست‌ها کرده انجام این گونه عملیات ها را در ایران از آنها مطالبه کرده است.




دسته بندی :  ,  امنیتی دفاعی ,   , 

فارس/ شبکه سی‌بی‌اس مدعی شده است که نیروی دریایی ارتش ایران به سمت بالگرد اسکورت دو کشتی آمریکایی لیزر تابانده است.

شبکه «سی‌بی‌اس» آمریکا روز چهارشنبه به نقل از مقامات نظامی این کشور مدعی رویارویی مجدد نظامیان این کشور با نیروهای ایرانی در تنگه هرمز شد.

منابع نظامی آمریکایی مدعی شده‌اند که یک کشتی جنگی ایرانی در طول شب به سمت یک بالگرد نظامی که دو کشتی نیروی دریایی آمریکا را همراهی می‌کرده، نور لیزر نشانه رفته‌اند.

نیروی دریایی آمریکا این اقدام را «ناامن و غیرحرفه‌ای» توصیف کرده است.

به گفته مقام آمریکایی، طرف ایرانی یک کشتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی بوده و طرف آمریکایی ناوشکن «یو.اس.اس کول» و کشتی تهاجمی «یو.اس.اس. باتان».

در گزارش سی‌بی‌اس به واکنش نیروهای آمریکایی اشاره‌ای نشده است.




دسته بندی : اقتدار ملی ,   ,  سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   ,