مراسم تودیع و معارفه وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سردار سرتیپ پاسدار محمد شیرازی رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا برگزار شد.

 سردار دهقان وزیر سابق دفاع و مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح در این مراسم با بیان اینکه توفیقات به دست آمده در چهار سال گذشته با همدلی، همکاری و همیاری تمام کارکنان بوده است، گفت: تدابیر فرمانده معظم کل قوا در وزارت دفاع جاری و ساری است.

وی با بیان اینکه در وزارت دفاع سیاست‌ها برآمده از تدابیر فرمانده معظم کل قواست، افزود: در وزارت دفاع هیچ وزیری نسبت به وزیر دفاع قبل در مقام نقد برنیامده او سیاست‌های دوره‌های قبل در جهت پیشرفت صنعت دفاعی‌ تداوم یافته است.‌




دسته بندی : امنیتی دفاعی ,   , 

وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، گفت: در وزارت دفاع هیچ وزیری نسبت به وزیر دفاع قبل در مقام نقد برنیامده و سیاست‌های دوره‌های قبل در جهت پیشرفت صنعت دفاعی‌ تداوم یافته است.‌

 سردار حسین دهقان وزیر سابق دفاع و مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح در مراسم تودیع و معارفه وزیر دفاع، با بیان اینکه توفیقات به دست آمده در چهار سال گذشته با همدلی، همکاری و همیاری تمام کارکنان بوده است.




دسته بندی : امنیتی دفاعی ,   , 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند: رییس سازمان پدافند غیر عامل عضو شوراهای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، آمایش سرزمین، سلامت و امنیت غذایی، شهرسازی و معماری ایران، هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و فضای مجازی می شود.

 نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز - سه شنبه - مجلس جزییات طرح عضویت رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور در 6 شورای عالی را با 125 رای موافق، 26 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 198 نماینده حاضر تصویب کردند.

 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع در خصوص جایگزینی سلاح «ژ3» هم بیان داشت: تجهیزات انفرادی نیروهای مسلح را در سطح مدرن آن ساخته‌ایم و بنا به سفارش نیروهای مسلح بهترین سلاح‌ها را جایگزین آنها می‌کنیم.

 سردار «علیرضا تمیزی» معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در رابطه با روز «صنعت دفاعی» اظهار داشت: صنعت نظامی در ایران برای اولین بار در سال 1304 هجری شمسی با تولید تفنگ «برنو» با حضور کارشناسان خارجی فعالیت خود را آغاز کرد و به تدریج از رشدی تا قبل از انقلاب برخوردار بود.




دسته بندی : امنیتی دفاعی ,   , 

 فضانورد سابق ناسا، اقدام اخیر ایران در پرتاب موشک ماهواره‌بر سیمرغ به فضا را دستاوردی عمده توصیف کرد.

«لئوری چیائو»، فضانورد سابق اداره کل ملی هوانوردی و فضا (ناسا) و فرمانده ایستگاه فضایی بین‌المللی اقدام اخیر ایران در پرتاب آزمایشی موشک ماهواره‌بر سیمرغ به فضا را یک دستاورد عمده در زمینه فناوری توصیف کرد.

وی در مصاحبه اختصاصی با پایگاه «ترند» گفت که پرتاب این ماهواره‌بر نشان‌دهنده این است که ایران به فناوری‌های پیشرفته‌ای دست یافته که می‌تواند از آنها برای مقاصد نظامی یا غیرنظامی استفاده کند.




دسته بندی : اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

 وزیر دفاع گفت:‌ سامانه موشکی باور۳۷۳ قطعاً خیلی زودتر از اتمام دوره ۴ساله به بهره‌برداری می‌رسد، این پروژه در مسیر برنامه در حال انجام است.

 امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درخصوص آخرین وضعیت ساخت سامانه موشکی باور373 گفت: سامانه باور373 در مراحل پایانی است و در موعد تعیین‌شده به بهر‌ه‌برداری خواهد رسید.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تست گرم سامانه باور373 انجام شده یا خیر، گفت: عرض کردم، کار این سامانه در مراحل آخر است و ان‌‌شاءالله در زمان تعیین‌شده به بهره‌برداری نهایی می‌رسد.
وزیر دفاع در پاسخ به این سؤال که "آیا تا پایان دوره 4ساله شما این اتفاق رخ خواهد داد یا خیر؟"، تصریح کرد: قطعاً خیلی زودتر از اتمام دوره 4ساله به بهره‌برداری می‌رسد، این پروژه در مسیر برنامه در حال انجام است.




دسته بندی : امنیتی دفاعی ,   , 

امیر «سید عبدالرحیم موسوی» امروز طی حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان چهارمین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران معرفی شد و با ارتقای درجه‌ی وی به سرلشکری، وی جزو 13 سرلشکر حاضر نیروهای مسلح کشورمان است.

 عصر دیروز فرمانده معظم کل قوا طی حکمی امیر «سید عبدالرحیم موسوی» ضمن ارتقای درجه‌ی وی به سرلشکری به عنوان فرمانده جدید کل ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

همچنین رهبر معظم انقلاب، سرلشکر صالحی فرمانده سابق کل ارتش جمهوری اسلامی ایران را به عنوان جانشین جدید رئیس ستاد کل نیروهای مسلح معرفی کردند.




دسته بندی : امنیتی دفاعی ,   , 

یک منبع آگاه در قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه تأکید کرد: با هر گونه اقدام گروهک های تروریستی معاوند در مرز های شمال غرب کشور قاطعانه برخورد می کنیم.

 در پی انتشار اخباری مبنی بر قصد گروهک های تروریستی ضد انقلاب برای نفوذ و ایجاد ناامنی در کشور یک منبع آگاه در قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه گفت: در مناطق مرزی شمال غرب کشور اشراف اطلاعاتی و میدانی کامل داریم و با هر گونه اقدام گروهک های تروریستی برای نفوذ و ایجاد ناامنی در کشور قاطعانه برخورد خواهیم کرد.




دسته بندی : امنیتی دفاعی ,   , 

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری/ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا، در احکام جداگانه‌ای امیر سرلشکر عطاءالله صالحی را به سمت جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و امیر سرلشکر سیّد عبدالرّحیم موسوی را با ارتقاء به درجه‌ی سرلشکری به سمت فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری/ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا، در احکام جداگانه‌ای امیر سرلشکر عطاءالله صالحی را به سمت جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و امیر سرلشکر سیّد عبدالرّحیم موسوی را با ارتقاء به درجه‌ی سرلشکری به سمت فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  امنیتی دفاعی ,   , 

ارتش جمهوری اسلامی همزمان با روز صنعت دفاعی با صدور بیانه‌ای صنعت دفاعی کشور را نماد خود باوری ملی دانست.

همزمان با ۳۱ مرداد، روز صنعت دفاعی، ارتش جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر و در آن صنعت دفاعی کشور را نماد خودباوری و اعتماد به نفس ملی دانست. در این بیانیه آمده است:
صنعت دفاعی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در پرتو رویکرد امام راحل و اندیشه‌های ناب دفاعی خلف صالح ایشان، مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) و نیز با بهره‌گیری از سرمایه انسانی خلاق و اندیشمندان متخصص و متعهد، نمایشگاهی از عظمت، پویایی، خود باوری و توانمندی در جهت رفع نیازمندی‌های نیروهای مسلح به تجهیزات روز نظامی دنیا را به نمایش در آورده است.




دسته بندی : امنیتی دفاعی ,   , 

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: داعش با ایجاد رعب و وحشت می‌خواهد به سرنوشت خود ادامه دهد اما به‌زودی شاهد اضمحلال آنان خواهیم بود.

 

سردار رسول سنایی راد شامگاه یک‌شنبه در یادواره شهدای شهرک شاهد بجنورد بابیان اینکه داعش با جنایت‌های بزرگ خود فراتر از هیتلر پیش رفته است، اظهار کرد: برای همه روشن است که داعش دست‌پرورده لیبرال دموکراسی است و از ترس قدرت نظام اسلامی جنایت‌های غیرانسانی را انجام می‌دهد.



امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مذاکرات نتیجه‌ای جز بتن ریختن در رآکتور اراک و تحریم مجدد ایران نداشت، گفت: شهید حججی داعش را اسیر عظمت و اقتدار خود کرده بود.

 سید احمد خاتمی در یادواره بزرگ شهید محسن حججی که با حضور بسیار پرشور و کم نظیر مردم یزد در مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) امام شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه سلفی گرفتن نمایندگان با موگرینی در واقع زیرپا گذاشتن ارزش‌های انقلاب و ملت ایران بود، اظهار داشت: در چنین شرایطی شهید محسن حججی آمد تا عزت ایران و ایرانی را حفظ کند و نگذارد که برخی به وسیله سلفی گرفتن با بیگانگان اقدام به تخریب چهره ایران در جهان کنند.



فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: سعی داریم قدرت توپخانه‌ای را افزایش دهیم و تاکنون موفقیت‌های بزرگی به دست آورده‌ایم.

 امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در جمع فرماندهان، مسئولین و کارکنان پایور مرکز آموزش توپخانه اصفهان، گفت: نیروی زمینی ارتش با ایجاد یگان‌های واکنش سریع و متحرک هجومی آمادگی رزمی و دفاعی خود را در سطح بسیار خوبی افزایش داده است. 

وی به اهداف اصلی نیروی زمینی اشاره و تصریح کرد: تلاش برای ارتقای تحرک و کارآمدی یگان‌ها به منظور پاسخ گویی به نیازهای عملیاتی روز جمله اهداف نزاجا است.




دسته بندی : امنیتی دفاعی ,   , 




دسته بندی : دیدنی ها ,   , 

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) گفت: در همه مقاطع مختلف در راستای کمک به دولت‎ها و حل مشکلات مردم پیشگام بوده‌ایم.

سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه با استاندار گلستان درباره اجرای پروژه های سازندگی، کشاورزی و شهری در این استان اظهار داشت: قرارگاه سازندگی خاتم‎الانبیاء(ص) در همه مقاطع مختلف در راستای کمک به دولت‎ها و حل مشکلات مردم پیشگام بوده است و در این زمینه از پای نخواهد نشست.
وی با اشاره به اولویت‎های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، تصریح کرد: وظیفه ما در راستای حل مشکلات مردم، اشتغال و اجرای پروژه‎های بزرگ است.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

فرمانده نیروی زمینی ارتش از تحولات عمیق در ابعاد مختلف ساختاری و سازمانی و هم در بعد تجهیزات و تسلیحات دفاعی در راستای دستور رهبر انقلاب خبر داد.

 امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به تحولات سازنده در نیروی زمینی به جهت چابک‌سازی نیرو‌ها اظهار داشت: در سال ۹۶ نیروی زمینی را وارد یک تحول بزرگ و عمیق کردیم و ان شاالله در آینده با یک چهره متحول شده از این نیرو مواجه می‌شویم که این تحولات مبتنی بر رویکرد نگاه به آینده است و این رویکرد ما را بر این تحول مصمم‌تر می‌کند و از طرفی آن چیزی که ما را مکلف به این تحولات می‌کند بیانات حضرت آقا است؛ که فرمودند:

از فرمانده نیروی زمینی تلاش و کوشش در ارتقای تحرک و کارآمدی یگان‌ها بمنظور پاسخگویی به نیاز‌های عملیاتی مورد انتظار است؛ لذا امر مبارک ایشان، ما را مکلف کرد تا نیروی زمینی را در مسیر تحول و تغییر به یک نیرو با قدرت تحرک و تهاجم بالا قرار دهیم.




دسته بندی : امنیتی دفاعی ,   , 




دسته بندی : دیدنی ها ,   , 

Image result for ‫عکس از پیاده روی اربعین‬‎

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات گفت:ر اهپیمایی 20 میلیونی اربعین، نشان از احساسات پرشور مردم نسبت به امام حسین(ع) است. سال گذشته حدود 500 نفر از یک دانشگاه آمریکایی به درخواست سازمان سیا در راهپیمایی اربعین حضور داشتند و سوالاتی را از مردم می‌پرسیدند که جمع‌بندی آنها این بود که این جمعیت تهدیدی برای نابودی آمریکاست، همچنین اگر جستجویی در اینترنت انجام دهیم با 14 میلیون مقاله در مورد آمریکای در حال فروپاشی مواجه می‌شویم که خود آمریکایی‌ها نوشته‌اند و اکثرا به این موضوع اشاره دارند که منشأ نابودی آمریکا، انقلاب اسلامی است، در حالی که متاسفانه عده‌ای در ایران این حرف را قبول ندارند.




دسته بندی : اقتدار ملی ,  اسلام ناب محمد(ص) ,   , 

 نظر سنجی ذیل بین 39 نماینده مجلس ، 29 فعال سیاسی ، 25 فعال مدنی ، 23 کارفرین اقتصادی و 18 استاد دانشگاه انجام شده است :

نتایج یک نظرسنجی که بین 134 نفر انجام شده است مشخص می کند ، دکتر ظریف ( 78 %) ، امیر حاتمی ( 71 %) ، سید محمود علوی (68 %) ، سید علیرضا آوایی (59 %) ، حسن قاضی زاده هاشمی (56%) ، بیژن زنگنه (52%) و علی ربیعی (51%) 8 وزیری هستند که بیشترین شانس رای آوری را دارند در حالیکه سید محمد بطحایی (41%) و محمد جواد آذری جهرمی (40%) کمترین شانس رای آوری را دارند. در این نظر سنجی 63 درصد پاسخگویان اظهار داشته اند که تمام کابینه رای خواهند اورد . 
در خصوص بهترین سخنرانی در صحت مجلس نیز از بین وزرایی که تاکنون سخنان خود را در صحن بیان کرده اند به ترتیب دکتر ظریف با ۷۵ % ، علی ربیعی با ۶۸ % و محمد جواد آذری جهرمی با ۵۲ % بیشترین ارا را در پیرامون ارائه برنامه و سخنرانی در صحن مجلس کسب کرده اند . 




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

Image result for ‫امیر حاتمی‬‎
وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت دفاع گفت:‌ ما در کشور ۱۰۰ دانشگاه و بیش از ۴ هزار شرکت داریم که ما سعی می کنیم این شرکت ها را از حالت پیمانکاری به حالت مشارکتی تبدیل کنیم .
امیر سرتیپ امیرحاتمی در جلسه علنی صبح امروز مجلس و در تشریح و دفاع از برنامه‌های خود برای وزارت دفاع گفت: ما امروز با فرصت‌های مهمی در داخل و خارج کشور مواجه هستیم. در داخل کشور مردم با حضور چشمگیر خود در عرصه انتخابات یک بار دیگر به فرماندهان و نیروهای مسلح ثابت کردند که برای دفاع از کشور و آرمان های نظام از آنها پشتیبانی می‌کنند.

او ادامه داد: در سطح بین المللی هم بعد از سالهایی که کشورهای مستکبر با زبان تحریم صحبت می‌کردند اکنون برای مذاکره کردن با کشورمان نوبت می‌گیرند.



دسته بندی : امنیتی دفاعی ,   , 

Image result for ‫امیر پوردستان‬‎

 جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: قدرت بازدارندگی و آمادگی نیروهای مسلح، از مولفه های اصلی اقتدار کشور در صحنه های بین المللی است.

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش در بازدید از پایگاه شهید نوژه همدان در جمع فرماندهان و کارکنان این پایگاه گفت: آمادگی نیروهای مسلح کشور با تجربه ارزشمند هشت سال دفاع مقدس که در رأس آن ولی فقیه و فرماندهی مقتدر و مدبر قرار دارد اجازه هرگونه تهدید و تعرض به کشور از سوی دشمن را سلب کرده است.



دسته بندی : امنیتی دفاعی ,   , 

 سخنگوی سپاه در خصوص انتشار خبری درباره آغاز عملیات سپاه به منظور گرفتن انتقام خون شهید حججی گفت: انتقام سخت از داعش و تکفیری ها، به واسطه شهادت "شهید حججی" و مدافعان حرم در زمان مقتضی عملیاتی می شود. سخنگوی سپاه در خصوص انتشار خبری درباره آغاز عملیات سپاه به منظور گرفتن انتقام خون شهید حججی گفت: انتقام سخت از داعش و تکفیری ها، به واسطه شهادت "شهید حججی" و مدافعان حرم در زمان مقتضی عملیاتی می شود.

 

سردار سرتیپ پاسدار رمضان شریف سخنگوی سپاه گفت: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مصمم تر از گذشته حمایت های مستشاری خود از ارتش و نیروهای مردمی سوریه را تا برچیده شدن بساط تروریسم تکفیری از این کشور ادامه خواهد داد»

 




دسته بندی : امنیتی دفاعی ,   , 




دسته بندی : دیدنی ها ,   , 

سایت انگلیسی "میدل ایست آی" از آخرین ایمیل‌های افشا شده سفیر امارات در واشنگتن پرده برداشت که بیانگر تلاش وی برای تماس با ژنرال اسرائیلی است.

 

به گزارش سایت انگلیسی "میدل ایست آی"، یوسف العتیبه، دیپلمات ارشد امارات در واشنگتن تلاش کرده است تا از طریق تماس با عوزی روبین، ژنرال اسرائیلی ملقب به "پدر سامانه دفاع موشکی اسرائیل" معروف به "گنبد آهنین" خسارات‌های ناشی از جنگ هشت روزه اسرائیل علیه غزه در سال ۲۰۱۲ را ارزیابی کند.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با همتای خود از بولیوی تأکید کرد افزایش بودجه موشکی حق ایران است و منعی برای توسعه برنامه موشکی ایران وجود ندارد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

فرمانده نیروی دریایی ارتش از الحاق ناو موشک‌انداز «سپر» به ناوگان شمال نداجا طی روزهای آینده خبر داد.
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز از ناوگروه اعزامی نداجا به مسابقات جام دریا 2017 روسیه استقبال کرد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش در این مراسم گفت: شرکت در مسابقات جام دریا که طی چند سال گذشته در دریای خزر شروع شده است برای ما به عنوان یک کشور موثر در این دریا بسیار حائز اهمیت است و بایستی با اقتدار در آن شرکت کنیم.
وی نشان دادن توانمندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی راهبردی ارتش در جهت ساخت تجهیزات مورد نیازش را مبتنی بر آموزه های انقلابی و تکیه بر توانمندی داخلی دانست و افزود: با نگاهی به دو دهه گذشته خواهید دید که چه تجهیزاتی در خزر داشتیم و امروز به چه دستاوردهایی دست یافته‌ایم.




دسته بندی : امنیتی دفاعی ,   , 

به فرمان خدا هزارن ابابیل با ریگ مانع از حمله فیل سواران به کعبه شدند. این پرنده به پرواز بدون استراحت مشهور می‌باشد.




دسته بندی : دیدنی ها ,   , 

فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش تخصصی جنگ الکترونیک در چند روز آینده خبر داد.

 دریادار سیاری در حاشیه مراسم استقبال از ناوگروه نیروی دریایی راهبردی ارتش اعزامی به مسابقات جام دریا ۲۰۱۷ روسیه گفت: نیروی دریایی راهبردی ارتش در طول سال رزمایش های تخصصی متعددی به تعداد بیش از ۲۵ رزمایش در حوزه های مختلف اجرا می کند که در همین راستا طی روزهای آینده رزمایش تخصصی جنگ الکترونیک در ناوگان جنوب و در سواحل مکران برگزار می شود.




دسته بندی : امنیتی دفاعی ,   , 

 رئیس ستاد ارتش ترکیه در محل این ستاد، از رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان، استقبال رسمی کرد.
سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان که صبح امروز در صدر یک هیئت عالی رتبه نظامی - سیاسی عازم انکارا شده بود، ساعتی پیش در بدو ورود به پایتخت ترکیه، در ستاد ارتش این کشور مورد استقبال رسمی حلوصی آکار رئیس ستاد ارتش این کشور قرار گرفت.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

«اولگ موروزوف»، عضو کمیته بین‌المللی شورای فدرال روسیه (مجلس اعلای روسیه) از تلاش کشورش برای متقاعد ساختن ایران به حفظ برجام خبر داد.

موروزوف در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک تصریح کرد: معتقدم ما تمامی تلاش های ممکن را برای متقاعد ساختن ایران به حفظ وضع موجود بکار خواهیم بست.

وی در ادامه تصریح کرد: گسترش کورکورانه فناوری‌های هسته‌ای برای همگان، از جمله روسیه، امری مناسب نیست.
موروزوف در ادامه تأکید کرد مسکو دائما طبق پایبندی‌ها و اصول جهانی رفتار می کند.
گفتنی است حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در جلسه صبح امروز برای معرفی کابینه جدید خود در خصوص خروج ایران از برجام در صورت گسترش تحریم های آمریکایی هشدار داده بود.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 




دسته بندی : دیدنی ها ,   , 

 فرمانده نیروی دریایی ارتش از الحاق ناو موشک انداز سپر به ناوگان شمال نداجا طی روزهای آینده خبر داد.
دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم استقبال از ناوگروه اعزامی نداجا به مسابقات جام دریا 2017 روسیه الحاق ناو موشک انداز "سپر" به ناوگان شمال نداجا طی روزهای آینده خبر داد.




دسته بندی : امنیتی دفاعی ,   , 

رییس موساد مدعی شد ایران مناطق آزادشده از دست داعش را به اشغال خود درآورده است.
به گزارش شفقنا به نقل از جروزالم آنلاین، «یوسی کوهن» رییس سرویس اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی موسوم به موساد در جلسه امنیتی کابینه این رژیم مدعی شد، ایران در مناطقی از خاورمیانه مانند سوریه،یمن،عراق و لبنان که داعش شکست خورده یا عقب‌نشینی کرده، حضور خود را گسترش داده است. کوهن به وزرای کابینه نتانیاهو گفت ایران پس از برجام، برنامه هسته‌ای خود را نیز کنار نگذاشته، بلکه قدرتمندتر شده و تلاش کرده با جذب سرمایه‌های خارجی، قدرت خود را به خوبی افزایش دهد.
یوسی کوهن مدعی شد ایرانی پس از توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی، دشمنی خود با اسراییل را افزایش داده است.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

روابط عمومی یگان پهپادی سپاه مستقر در خلیج فارس اعلام کرد که گشت‌های پهپادی در محدوده کنترل پدافند هوایی کشور با دقت و بدون توجه به فضاسازی روانی نیروهای بیگانه ادامه خواهد داشت.

روابط عمومی یگان پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مستقر در خلیج فارس در واکنش به بیانیه روز دوشنبه( 23 مرداد) سخنگوی نیروی دریایی ارتش آمریکا پیرامون نزدیک شدن یک فروند پهپاد ایرانی به ناو هواپیمابر نیمیتز در خلیج فارس، در اطلاعیه ای اعلام کرد؛ 




دسته بندی :  ,  امنیتی دفاعی ,   , 

مقام‌های نظامی آمریکا به تازگی مدعی نزدیک شدن پهپاد ایران به جنگنده اف-۱۸ این کشور در خلیج‌فارس شده‌اند. به گفته آمریکایی‌ها این مسئله باعث شده تا جنگنده آمریکا برای فرود روی ناو هواپیمابر نیمیتس مجبور به مانور اضطراری شود. پهپاد ایرانی که آمریکایی‌ها از آن نام برده‌اند اما چه مشخصات فنی دارد؟

 در بیانیه مرکز فرماندهی نیروی دریایی آمریکا اعلام شده که جنگنده هورنت این کشور قصد فرود از ارتفاع چند هزار پایی را بر عرشه ناو را داشته اما حضور پهپاد باعث شد هواپیما برای فرود مجبور به مانور شود تا با پهپاد ایرانی، شصت متر افقی و سی متر عمودی فاصله بیندازد. در این بیانیه نوع پهپاد ایرانی پهپاد ایرانی Qom-1 اعلام شده که در ایران به نام «صادق-1» شناخته می شود. 




دسته بندی :  ,  امنیتی دفاعی ,   , 

Image result for ‫عکس نظامی از امیر حاتمی‬‎

گزینه پیشنهادی رئیس جمهور به مجلس برای وزارت دفاع گفت: برنامه ای که تقدیم نمایندگان شد، واقعی، راهبردی و کاملا هماهنگ است.
امیر سرتیپ امیر حاتمی گزینه پیشنهادی رئیس جمهور به مجلس برای وزارت دفاع در کابینه آینده در حاشیه نشست فراکسیون مستقلین اظهار کرد: برنامه ای که تقدیم نمایندگان شد، واقعی، راهبردی و کاملا هماهنگ است. من به دلیل حضوری که از قبل در وزارت دفاع داشتم، این برنامه را با ستاد وزارت دفاع آماده کردم؛ بعد از اینکه مشخص شد من باید در خدمت وزارت دفاع باشم این برنامه را تکمیل کردم.
وی افزود: این برنامه شامل همه حوزه های کاری وزارت دفاع از جمله، حوزه های صنعتی، خدمات و معیشت نیروهای مسلح، مهندسی، دیپلماسی دفاعی و حقوقی است. ما در هر کدام اهداف مشخصی را پیش بینی کرده ایم و اقدامات لازم برای رسیدن به این اهداف را هم آورده ایم.
امیر حاتمی تصریح کرد: در درون وزارت دفاع و هم با ستاد کل نیروهای مسلح، هماهنگی لازم انجام شده و فکر می کنم بعد از تایید می تواند مورد اجرا و عمل قرار بگیرد. با عمل هم می توانیم راهبرد اصلی دفاع کشور مبنی بر بازدارندگی و دفاع همه جانبه را محقق کنیم.



گمرک ایران شرایطی فراهم کرده تا علاوه بر ارائه خدمات ۲۴ ساعته، مواردی از جمله امکان تشخیص کالای اصل از تقلبی، تشخیص گوشی‌های تلفن همراه اصلی و ... فراهم شود.
همچنین این امکان با گمرک الکترونیک فراهم شده تا مردم از اصالت موبایل خود مطلع شوند، به طوری که از طریق پیامک کردن کد imei به شماره ۳۰۰۰۸۸۸۷ یا مراجعه به آدرس اینترنتی می‌توان از قاچاق نبودن گوشی همراه مطمئن شد.از سوی دیگر، امکان استعلام پروانه گمرکی برای مطمئن شدن خریداران کالا از این که آن کالا از مبادی گمرکی وارد شده یا قاچاق است از طریق این آدرس اینترنتی فراهم شده و در دسترس همگان قرار گرفته است.بررسی این که چه کالاهایی هر روز در حال وارد شدن به کشور است، از طریق این آدرس اینترنتی فراهم شده است.با الکترونیکی شدن تشریفات گمرکی، خدمات‌گیرندگان می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته تشریفات گمرکی کالاهای صادراتی، ترانزیتی و وارداتی را بدون مراجعه حضوری انجام دهند و کالای خود را به گمرک اظهار کنند.خدمات‌گیرندگان می‌توانند فقط با یک بار مراجعه حضوری به نزدیک‌ترین گمرک محل و دریافت کد کاربری، تشریفات گمرکی کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی را از طریق سایت گمرک ایران به آدرس www.irica.ir و لینک پنجره واحد تجارت فرا مرزی اینترنتی انجام دهند.با خدمات جدید گمرک می‌توان از قیمت واقعی، برند و کشور سازنده تمامی کالاهای وارداتی با خبر شد و کالای مشابه اصلی یا تقلبی و گران را خریداری نکرد.




دسته بندی : فناوری اطلاعات  ,  اندروید ,   , 

Image result for ‫امیر اسماعیلی‬‎

با حضور امیر اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) از مستند" ما می توانیم " تولید شبکه جهانی سحر رونمایی شد.

 دکتر جبلی معاون برون مرزی صدا و سیما  در حاشیه مراسم رونمایی از این مستند، شهادت محسن حججی شهید مدافع حرم را ، نمونه عینی حماسه عاشورا توصیف کرد.
دکتر جبلی معاون برون مرزی گفت : در روزهایی به سر می بریم که جمهوری  اسلامی ایران ، جهان اسلام و جبهه مقاومت تحت تاثیر یک رویداد تکان دهنده و افتخارآمیز قرار گرفته و حماسه معنویت و ایثارگری یاران امام حسین (ع) در دشت کربلا ، یکبار دیگر متجلی و به تصویر کشیده شده است.



دسته بندی : اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

صفحه منتسب به سرلشکر باقری در اینستاگرام با انتشار تصویری خاص روز چپ‌دست‌ها را به رهبرانقلاب تبریک گفت.

تبریک خاص روز چپ دست ها به رهبر انقلاب +عکس

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ 22 مرداد به عنوان روز جهانی چپ‌دست‌ها شناخته می‌شود، افرادی که به گفته آمار ده درصد از مردم جهان را تشکیل میدهند.

در شبکه های اجتماعی نیز  کاربران  به عناوین مختلف این روز را به چپ دست ها تبریک گفتند، در این میان صفحه منتسب به سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران این روز را با انتشار یک تصویر زیبا از رهبر انقلاب داخل ضریح امام رضا علیه‌السلام تبریک گفتند.

گفتنی است رهبر انقلاب ذاتا چپ دست نیستند بلکه پس از ترور ایشان در 6 تیرماه 1360 در مسجد ابوذر تهران دست راست ایشان مجروح شد و از آن پس با دست چپ کارهایشان مانند نگارش  را انجام می‌دهند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اجتماعی- ورزشی ,   , 

سید حسن نصرالله در سخنانی به مناسبت سالگرد پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه اعلام کرد همه به این واقعیت اذعان دارند که حزب الله بزرگترین تهدید برای اسراییل است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از المیادین، سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش مقاومت حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت یازدهمین سالروز پیروزی بر رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه سال 2006 گفت: من سالگرد این پیروزی بزرگ را به تمام مردم لبنان و جبهه مقاومت تبریک می گویم.

وی اعلام کرد این روز ، روز بزرگی است که در آن نیروهای مقاومت تلاش دشمن صهیونیستی را برای سیطره بر لبنان ناکام گذاشته و در برابر آنها ایستادگی کردند. اگر دشمن صهیونیستی بار دیگر به لبنان حمله کند سرنوشتی به مراتب بدتر در انتظار آن خواهد بود.

 



درخواست مهم ولیعهد عربستان از عراق دربارۀ ایران

 وزیر کشور عراق گفت؛ محمدبن سلمان رسما از وی درخواست کرده تا عراق واسطه‌ای بین ایران و عربستان برای کاهش تنش‌ها باشد.




دسته بندی : اقتدار ملی ,   ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

 

دوستان حقیقت این غم این است به دقت بخوانید روی کتابی که دست مجسمه آزادی است این متن را به انگلسی نوشته شده است .




دسته بندی : دیدنی ها ,   , 

روزخوش
 
اصفهان - فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی گفت: موشک ها و تسلیحات جدید روی جنگنده F-۷ توسط نیروی هوایی به صورت موفقیت آمیزی آزمایش شد.



دسته بندی : امنیتی دفاعی ,   , 

مسابقات نظامی روسیه

 تیم‌های اعزامی ارتش و سپاه در بخش‌های نگهداری و پشتیبانی توپخانه، غواصی و پهپاد به رقابت با سایر رقبای خود در مسابقات نظامیان جهان پرداختند.




دسته بندی : امنیتی دفاعی ,   , 

Image result for ‫تغییر در تفکر‬‎

حتما تا به حال خیلی شنیده اید که فکر کردن و استفاده از کلمات خوب روی ذهن و جسم افراد تاثیر می گذارد، به نظر شما کلمات و احساسات واقعا می توانند روی جسم آدم تاثیر بگذارند؟ 
تماشای این ویدئو روش فکر کردنتان را تغییر میدهد




دسته بندی : دیدنی ها ,   , 

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه "سلفی با زن دیپلمات اروپایی" با عزت و غیرت ملت در تضاد است، گفت: امروز جریان مقاومت نماد حماسه و غیرت است و آنچه به‌عنوان نماد و محور این مقاومت شناخته می‌شود، انقلاب اسلامی ایران است.
آیت‌الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: در یک دسته‌بندی کلی می‌توان استکبار را بر سه قسم تقسیم‌بندی کرد استکبار در حوزه اندیشه، حوزه رفتار و حوزه اخلاق را می‌توان از یکدیگر تفکیک و به بررسی آنها پرداخت.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   ,   , 

درباره بلایای عصر ظهور، اخبار و نکات گوناگونی در روایات آمده است. 
یکی از امتحانات مردم در عصر غیبت و ابتلایات شدید آنان، گرانی، کسادی، مرگ و میر، جنگها، کمی محصولات کشاورزی، دچار شدن جوامع بشری به پادشاهان ستمگر و... است.




دسته بندی : اسلام ناب محمد(ص) ,   , 

امارات با کمک مالی 20 میلیون دلاری به اندیشکده آمریکایی درصدد تقویت جنگ روانی علیه ایران است.
به گزارش پایگاه اینترنتی اینترسپت ، امارات عربی متحده 20 میلیون دلار در سال های 2016 و 2017 به موسسه خاورمیانه که یکی از اندیشکده های برجسته آمریکایی در واشنگتن است ، برای جنگ روانی علیه ایران کمک مالی کرده است.
بر اساس توافق امارات با این موسسه، کمک مالی مخفیانه امارات عربی متحده به این اندیشکده آمریکایی، به این موسسه اجازه داده است تا با استفاده از کارشناسان خاص ، سیاست گذاری آمریکا را به شکلی گسترده تر پوشش دهد و جلساتی با حضور رهبران منطقه ای برای گفتگو پیرامون مسائل مهم برگزار کند.
اینترسپت نوشت: امارات از کمک مالی اش به این موسسه برای جهت دهی سیاست آمریکا در مسیر ستیزه جویانه تری در قبال دشمنان خود از جمله ایران، قطر، حوثی ها در یمن و دولت ائتلافی در لیبی استفاده کرده است.




دسته بندی :  ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

امیر حاتمی

 امیر حاتمی، 51ساله (متولد 1345) است و سوابق بسیاری طولانی‌ای در رده‌های مختلف ارتش و نیروهای مسلح در کارنامه دارد. او حضوری فعال و مؤثر در مبارزه با گروهک‌های ضدانقلاب و منافقین در مناطق عملیاتی شمال‌غرب و غرب کشور در سالیان اخیر داشته، به‌طوری که از فرمانده معظم کل قوا تقدیرنامه‌ای بابت اقدامات بسیار ارزنده‌اش، دریافت کرده است.



 

برای مشاهده ویدئو لطفا بر روی تصویر کلیک کنید.




دسته بندی : فناوری اطلاعات  ,  اندروید ,   ,