امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) به همراه سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان  با دو خانواده شهید در رشت دیدار کرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با فرزندان و همسر شهید مدافع حرم  جاوید الاثر محمد رضا یعقوبی گفت: شهدای مدافع حرم با ایثار و از خود گذشتگی در آن سوی مرزها از حریم و امنیت کشورمان دفاع می کنند.
امیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی با بیان اینکه شهیدان در مسیر شهادت حمایت خانواده هایشان را داشتند افزود : باید با تمام  توان از خانواده های شهدا حمایت کرد چرا که این عزیزان الگوی صبر و استقامت هستند.
سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان هم در این دیدار گفت: برای دفاع از دین،  کشور و ناموس خود از گرانبهاترین متاع یعنی جان خود گذشتند و امروز وظیفه ماست که از آرمان های شهدا حفاظت کنیم. 
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین با خانواده سرهنگ شهید علیرضا محمدی نژاد هم دیدار کرد.
امیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی در این دیدار با قدردانی از صبر و مقاومت خانواده های شهدا گفت: صبر و استقامت خانواده های شهدا ستودنی است واین عزیزان با تحمل سختی های فراوان الگویی ارزشمند برای نسل امروز هستند.
وی افزود: سرکشی از خانواد های شهدا باید دراولویت کارهای مسئولان قرارگیرد در غیر این صورت باید پاسخگوی شهدا باشیم.





دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,  دیدنی ها ,   , 

 
 نماینده آیت‌الله سیستانی از رهبران کرد خواست براساس قانون اساسی با بغداد به همکاری بپردازند.
به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، نماینده آیت‌الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کربلا از طرف‌هایی که برای ممانعت از برخورد مسلحانه در کرکوک و دیگر مناطق مورد مناقشه تلاش کردند، قدردانی کرد.
وی تأکید کرد: ورود نیروهای امنیتی به این مناطق پیروزی برای یک طرف و شکست برای طرف دیگر نیست بلکه پیروزی برای تمامی عراقی‌هاست.
نماینده آیت‌الله سیستانی خواهان کاهش تنش در مناطق مورد مناقشه شد و نسبت به برخورد انتقام جویانه هشدار داد.
وی از رهبران کرد خواست متحد شده و براساس قانون اساسی برای حل بحران کنونی، با بغداد به همکاری بپردازند.
آیت الله سیستانی تأکید کرد که دولت عراق باید برای جلب اطمینان و اعتماد شهروندان کرد و حمایت از آن‌ها اقدامات بیشتری را اتخاذ کند.



دسته بندی : ولایت عشق ,  سیاسی و بین الملل ,   , 

سلامت رگ‌های خونی و گردش خون مناسب برای سلامت قلب و سلامت قلب برای کل بدن و ادامه حیات لازم و ضروری است. سلامت رگ‌ها به میزان زیادی در گرو تغذیه مناسب است. 

مصرف برخی مواد غذایی باعث انباشته شدن پلاک های چربی در رگ‌ها شده و آن‌ها را سفت و تنگ می کنند. این مسئله نیز باعث بروز مشکلی به نام تصلب شرایین می شود که به زبان ساده معنای گرفتگی رگ‌های خونی و در نهایت سکته قلبی است. در این مطلب شما را با 7 ماده غذایی آشنا می کنیم که تأثیر زیادی در گرفتگی رگ‌های خونی دارند. لطفاً با ما همراه باشید.



دسته بندی : طب اسلامی  ,  سلامت ,   , 

سرلشکر محمد باقری در جمع رزمندگان جبهه مقاومت و مدافعان حرم اظهار کرد: به لطف خدا شاهد موفقیت‌های چشم‌گیر جبهه مقاومت و رزمندگان مدافع حرم علیه گروهک‌های تروریستی هستیم.


دیدار

امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش قدرت دریایی منطقه ای که در شهر ونیز ایتالیا برگزار شد، حضور نیروهای دریایی بیگانه (آمریکا) را عامل ناپایداری در منطقه دانست. 



Image result for ‫ویدئویی دیدنی از پارکور در شهر تاریخی یزد‬‎
ویدئویی دیدنی از پارکور در شهر تاریخی یزد.
 
دوستان عزیز لطفا برای مشاهده ویدئو بر روی تصویر کلیک نمائید.



دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,  دیدنی ها ,   , 

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در دیدار رئیس کل ستاد نیروهای مسلح از حمایت های همه جانبه مقام معظم رهبری و دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران از سوریه در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.

بشار اسد از سرلشکر باقری خواست تا سلام و درود گرم و صمیمانه وی را به رهبر معظم انقلاب، دولت و ملت ایران ابلاغ کند.



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

البناء نوشت: دعوت از امیر دریادار سیاری برای شرکت در کنفرانس ‏قدرتهای دریایی مدیترانه در ایتالیا، یک تحول ‏ژئوپولتیک ویژه برای جایگاه ایران در نقشه بین ‏المللی است؛ چرا که حضور منحصر به فرد ایران در ‏دریای استراتژیک مدیترانه را نشان می دهد. این ‏دلالت مهم بدین معناست که دولتهای بزرگ جهان، ایران ‏را یک دولت مرکزی در موضوع تامین امنیت دریای ‏مدیترانه به شمار می آورند.‏
این دعوت به معنای آن است که از هم اکنون به بعد، ‏ایران عنصری تاثیرگذار، حتی در مورد امنیت ‏اروپاست؛ این مساله را می توان به منزله سیلی به ‏مواضع حساب نشده و به دور از منطق ترامپ تحت ‏عنوان «استراتژی جدید در مورد جمهوری اسلامی ایران» ‏دانست.‏


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به جلسه مشترک رییس مجلس و رییس ستاد کل نیروهای مسلح از دستیابی به راه‌حل میانه‌ای برای اجرایی شدن قانون کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگران، جانباران و ... خبر داد.

براساس بند "د" ماده 88 برنامه ششم توسعه، کسری خدمت شامل فرزندان ایثارگران، رزمندگان و جانبازانی که مشمول خدمت سربازی بودند، می‌شود. البته این قانون که در سال گذشته در مجلس شورای اسلامی مصوب شده بود، از سوی ستاد کل نیروهای مسلح اجرایی نشده و سردار کمالی در این باره به ایلنا گفته بود؛ این طرح همچنان نیازمند بررسی است و برای اجرا، نیازمند زمان است.



دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,   , 

سرلشکر محمدعلی جعفری در پیامی از همدلی و همراهی صمیمانه و مواضع انقلابی مردم و مسوولین با سپاه در برابر تهاجم روانی هیات حاکمه آمریکا قدردانی کرد.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در پیامی با قدردانی از مردم و مسوولین و تاکید بر آمادگی دفاعی بعنوان اولویت قطعی نظام گفت: سپاه از ملت ایران در تعامل و سخنان پاسداری و محافظت می‌کند.
متن این پیام به این شرح است:


فرمانده انتظامی استان از دستگیری سرکرده بزرگترین باند سازمان یافته و بین المللی موادمخدر در جنوب شرق کشور خبر داد.

سردار محمد قنبری گفت: یگان های عملیاتی پلیس استان سیستان و بلوچستان با تلاش شبانه روزی و اشراف اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری سرکرده بزرگترین باند سازمان یافته و بین المللی موادمخدر، شدند.

سردار قنبری در ادامه اظهار داشت: پس از ماه ها اقدامات اطلاعاتی و تخصصی گسترده، آخرین محل تردد این قاچاقچی بین المللی در شهرستان ایرانشهر توسط پلیس شناسایی شد که روز گذشته در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی در مخفیگاهش دستگیر شد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به گستردگی اقدامات متهم دستگیر شده اشاره کرد و گفت: نامبرده در چندین فقره درگیری مسلحانه با ماموران و به شهادت رساندن تعدادی از ماموران پلیس در مراحل مختلف، چندین فقره آدم ربایی منجر به قتل، ترانزیت ده ها تن موادمخدر و تهیه سلاح های سبک و سنگین دخالت داشته که رسیدگی به اتهامات نامبرده با همکاری دستگاه قضائی در حال پیگیری است.


پس از حل‌وفصل چالش برنامه هسته‌ای ایران توسط طرف‌های غربی و بویژه آمریکا، چالش‌‌های دیگری که در تعارض با منافع آنان وجود خواهد داشت یکی برنامه دفاعی موشکی ایران و دوم تاثیر‌‌گذاری منطقه‌ای ایران است. هر دوی این مسائل به شکل قابل توجهی به عملکردها و ماموریت‌‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مرتبط است و پرواضح است سپاه پاسداران یکی از 2 نهاد نظامی- ‏امنیتی کشور و ممزوج در همه ساختار حاکمیت است.



 نیروی دریایی از دیرباز تاکنون همواره به عنوان یکی از ارکان قدرت کشورهای جهان مطرح بوده است تا جایی که کشورهای مختلف برای سلطه بر دیگر کشورها و استفاده از منابع وسیعی که در پهنه دریاها وجود دارد همواره بر سیادت دریایی خود نسبت به دیگران تاکید داشته و در این رابطه نیز خود را تقویت و مجهز نموده‌اند.

ایران پیش از انقلاب بواسطه حکومت‌های خودمختار و تاثیر دولتهای فرامنطقه‌ای همواره از این منابع عظیم خدادادی و توسعه دریامحور جامانده بود، تا اینکه از سال ۸۸ به فرمان مقام معظم رهبری نیروی دریایی ارتش، به نیرویی ‏راهبردی تبدیل شده و حوزه ماموریت آن از آب های سرزمینی به آب‌های بین‌المللی و آزاد جهان ‏گسترش یافت.


نخست وزیر عراق درباره اقدامات خراب‌کارانه در کرکوک و مناطق مورد مناقشه هشدار داد و گفت که پرچم عراق در همه مناطق این کشور به اهتزاز در خواهد آمد.

نخست وزیر عراق درباره اقدامات خراب‌کارانه در کرکوک و مناطق مورد مناقشه هشدار داد
به نوشته وبگاه شبکه سومریه، حیدرالعبادی شامگاه سه‌شنبه در کنفرانس خبری هفتگی خود گفت که پرچم عراق در همه مناطق این کشور به اهتزاز در خواهد آمد.
وی تأکید کرد: «پرچم عراق متعلق به همه عراقی‌هاست و باید در همه‌جای کشور به هتزاز دربیاید».
العبادی در مورد عملیات نیروهای عراق در غرب این کشور نیز گفت: «به زودی آزادی همه مناطق عراق و تسلط بر منطقه مرزی با سوریه را اعلام خواهیم کرد».
وی به همه‌پرسی جدایی اخیر در منطقه کردستان که به رغم‌مخالفت‌های داخلی و خارجی برگزار شد، گفت: همه‌پرسی تمام شد و به تاریخ پیوست.
نخست وزیر عراق اظهار داشت: «به رهبران کرد گفته بودم که همه‌پرسی قبل از همه به منافع کردها لطمه خواهد زد».
وی با بیان اینکه هرگز وارد جنگ داخلی نخواهد شد، مقامات کردستان را به گفت‌وگو بر اساس قانون اساسی عراق دعوت کرد.
العبادی هرگونه توافق بر سر ایجاد 3 منطقه در کردستان عراق را تکذیب کرد و گفت که وی ملزم است سیطره دولت فدرال این کشور را در همه مناطق عراقی بسط دهد.
نیروهای عراقی دیروز دوشنبه به دستور حیدرالعبادی، فرمانده کل نیروهای عراق و نخست وزیر این کشور طی مأموریتی برای تأمین أمنیت استان کرکوک و مرکز این استان، وارد کرکوک شدند.



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 




دسته بندی : دیدنی ها ,   , 

کیهان/ اعضای کنگره آمریکا ضمن حمایت از سیاست ترامپ درقبال برجام می‌گویند قصد انجماد برجام را دارند.
به گزارش واشنگتن پست باب کورکر رئیس کمیته سیاست خارجی سنای آمریکا گفت اصلاحیه‌ای درباره توافق هسته‌ای تهیه خواهد کرد که هدف آنها «انجماد برجام» و نه تخریب آن است و در واکنش به انتقادهای ترامپ از شکل کنونی این توافق تهیه می‌شود. این روزنامه نوشت: کورکر سناتور ایالت تنسی که با وجود مشاجرات اخیر با دونالد ترامپ تا حدی اقدام‌های او علیه ایران را تایید می‌کند، به همین منظور می‌خواهد طرحی (برجام) را که در سال 2015 به تصویب رسید، اصلاح کند. براساس این طرح در صورت عدم پایبندی ایران به برجام، تحریم‌های آمریکا علیه ایران دوباره اعمال می‌شود.



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در آستانه 24 مهر، سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حضور در این سازمان گفت: امروز به یُمن وجود نهاد عقیدتی سیاسی برکات زیادی نصیب ارتش جمهوری اسلامی ایران شده است.

 
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه 24 مهر، سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حضور در این سازمان گفت: امروز به یُمن وجود نهاد عقیدتی سیاسی برکات زیادی نصیب ارتش جمهوری اسلامی ایران شده است.

به گزارش روابط عمومی ارتش، سرلشکر موسوی در این دیدار و در گفت و گویی که در استودیوی رادیو تلویزیونی این سازمان انجام شد، گفت: امروز به یُمن وجود نهاد عقیدتی سیاسی که از تدابیر و یادگارهای حضرت امام خمینی(ره) می باشد، نه تنها کارکنان پایور ما بلکه جوانانی که دو سال از بهترین روزهای زندگیشان را در نیروهای مسلح بعنوان پرسنل وظیفه می گذرانند نیز از برکات این سازمان بهره مند می شوند.

وی در ادامه افزود: اگر امروز لقب ارتش حزب الله از سوی ولی امر مسلمین به ارتش اعطا شده و ارتش ما به یک ارتش معنویت محور تبدیل شده است، همه از برکت وجود سازمان معظم و بزرگ عقیدتی سیاسی و روحانیون، مسئولین و کارکنان زحمتکش آن می باشد که در کنار فرماندهان و دیگر پرسنل ارتش باری بزرگ را در جهت ارتقای معنویت در ارتش بر دوش می کشند.

فرمانده کل ارتش همچنین گفت: با بررسی عملکرد سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به خوبی درمی یابیم آنچه در ارتش ما در 38 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داده چیزی شبیه معجزه است و ارتش کاملاً وابسته را به ارتشی مقتدر، معنویت محور و خودکفا که فقط در جهت آرمان های انقلاب تلاش می کند تبدیل کرده است و من بعنوان فرمانده کل ارتش از تلاش روحانیون، فرماندهان، مسئولین و آحاد کارکنان این سازمان نهایت تشکر و قدردانی را دارم.

امیر سرلشکر موسوی افزود: آنچه که ما باید به آن توجه کنیم این است که باوجود فعالیت های بسیار خوب عقیدتی سیاسی در به انجام رساندن وظایفی که بر عهده اش گذاشته شده، این نهایت کار نیست و توقع و خواست فرماندهی معظم کل قوا و رهبری انقلاب از مجموعه ارتش و عقیدتی سیاسی بیش از این است و ما باید دست در دست هم تلاش کنیم تدابیر و خواست های رهبری را به سرمنزل مقصود برسانیم.

وی در ادامه به طرح های تعالی محور سازمان عقیدتی سیاسی ارتش مانند طرح "مصباح" اشاره کرد و افزود: با تعامل بسیار خوبی که بین سامانه فرماندهی و عقیدتی سیاسی وجود دارد و با طرح ها و برنامه های خوبی که سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جهت ارتقای سطح معنویت در آجا دارد، ان¬شاءالله برکات بیشتری از این سازمان نصیب کارکنان ارتش خواهد شد.

فرمانده کل ارتش در پایان گفت: همه ما باید تلاش کنیم ارتش جمهوری اسلامی ایران را به نِصاب شایسته آن برسانیم. نِصابی که متناسب با آرمان های والای انقلاب اسلامی و تدابیر حضرت امام خامنه ای ( مد ظله العالی ) باشد.



توپ 155 میلیمتری چرخدار عاشورا صبح امروز(یکشبه) با حضور امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش در مرکز فرماندهی تولید، بهینه سازی و نوسازی شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش رونمایی شد.


توپ 155 میلیمتری چرخدار عاشورا صبح امروز(یکشبه) با حضور امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش در مرکز فرماندهی تولید، بهینه سازی و نوسازی شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، در این آیین رونمایی که پس از بازدید فرمانده کل ارتش از نمایشگاه دائمی دستاوردهای تولید قطعات در کارخانجات نصر (شهید مجتبی ذوالفقار نسب) و پژوهشکده صنعتی این مرکز از جمله گروه رزمی و شنی دار، گروه خودرویی و چرخ دار، گروه الکترونیک و اپتیک و گروه سلاح سبک و سنگین انجام شد؛ امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و شماری از فرماندهان عالی رتبه و مسئولان نزاجا  نیز حضور داشتند.
توپ 155 میلیمتری چرخدار عاشورا، سلاح کالیبر بزرگی است که به روی شاسی خودروهای سنگین نصب شده و قابلیت اجرای تیر منحنی و قائم به منظور انهدام مواضع و استحکامات، تجمع نفرات، خودروهای سبک و سنگین و خنثی سازی آتش دشمن را دارد.
این سلاح با قابلیت تحرک پذیری در محیط های عملیاتی، قادر است با انجام ماموریت های شلیک، بلافاصله مواضع استقرار خود را ترک کند.




دسته بندی : اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 کاخ سفید امروز متن گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی، را پس از نطق ضدایرانی ترامپ منتشر کرد.
در این متن ضمن اشاره به قدردانی پادشاه عربستان از ترامپ به سبب راهبرد جدیدش ضد ایران آمده است که رئیس جمهور ترامپ نیز از ملک سلمان به دلیل حمایت‌ عربستان از اظهارات خصمانه ترامپ علیه ایران تشکر کرد.



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

روزنامه جوان/ حسین زیاری ۷۶ سال دارد و اهل لاریم از توابع شهرستان جویبار است. همه دارایی‌اش دو فرزند بود؛ یکی دختر و دیگری پسر که همان تک پسر در ۱۶ سالگی به شهادت رسید. اگرچه پدر نتوانست در دفاع مقدس شرکت کند، اما احمد نبودن او را در جبهه جبران کرد. آنچه در پی می‌آید ماحصل همکلامی ما با حسین زیاری پدر و ام‌کلثوم کارگر مادر شهید احمد زیاری است.



دسته بندی : دفاع مقدس- شهید و شهادت ,   , 

 
دونالد ترامپ روز جمعه در سخنان خود در مورد سیاست جدید آمریکا در قبال ایران از کلمه مجعول خلیج عربی استفاده کرد، این در حالی است که کاخ سفید در متنی که بر روی سایت خود از سخنان وی قرار داده است کلمه خلیج فارس را جایگزین کرد. به کار رفتن خلیج عربی از سوی ترامپ واکنش‌ شدید کاربران ایرانی را در فضای مجازی به ویژه توییتر در پی داشت.


 
 رییس‌جمهور آمریکا پس از کش‌مکش‌های فراوان و این پا و آن پا کردن‌ها و نسبت‌ دادن "بدترین" توافق تاریخ آمریکا به برجام در نهایت پس از حدود 10 ماه با اعلام نکردن پایبندی ایران به برجام برخلاف گزارش‌های آژانس، خروج یک‌جانبه آمریکا از این توافق را کلید زد.

دونالد ترامپ عصر روز جمعه در کاخ سفید درباره سه موضوع اجرای قانون کاتسا، اعلام پایبندی یا عدم پایبندی ایران به برجام و سیاست‌های دولتش در قبال ایران سخنرانی کرد.

رییس‌جمهور آمریکا برخلاف آنچه در هفته‌های اخیر تحت عنوان قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سازمان‌های تروریستی مطرح شده بود،‌ اعلام کرد که "تحریم‌های بسیار سرسختانه‌ای را علیه سپاه اعلام خواهیم کرد."

ترامپ ضمن بیان این‌که "سپاه را نهاد نظامی تروریستی می‌داند که خشونت را در منطقه گسترش می‌دهد افزود: سپاه از رژیم سرکوب‌گر اسد حمایت می‌کند بنا بر این من از وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌خواهم که تمام بخش‌های سپاه را و همچنین ماموران و وابستگان به این نهاد را مورد تحریم قرار دهد. همچنین برنامه موشکی ایران را نیز به شدت تحریم خواهیم کرد.

پیش از سخنرانی ترامپ، رکس تیلرسون در جمع خبرنگاران در پاسخ به این‌که آیا سپاه را در لیست تروریست‌ها قرار خواهید داد گفت که قرار دادن نام یک نیروی نظامی در لیست سازمان‌های تروریستی پیچیدگی و دشواری‌های خاص خود را دارد.

چنانچه وزارت خارجه آمریکا گروهی یا نهادی را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار دهد مشمول تحریم و گروه‌های تروریستی بین‌المللی قرار می‌گیرد اما در رویکرد و تصمیم تازه ترامپ وزارت خزانه‌داری این کشور سپاه پاسداران را تحریم کرده است.

ترامپ هم‌چنین در سخنرانی اش ایران را عامل جنگ در یمن و سوریه دانست و گفت: ایران با دخالت‌هایش در عراق باعث ایجاد اختلافات قومی و مذهبی در این منطقه شده است.

وی با بیان اینکه ایران همچنان از بشار اسد حمایت می‌کند و سلاح در اختیار او می‌گذارد این سلاح‌ها علیه کودکان سوری مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: با توجه به سابقه این نوع اقدامات ایران، اهداف سوء ایران در آینده را نباید نادیده بگیریم.

ترامپ هم‌چنین در این بین به شعار همیشگی ایرانیان در تمامی مناسبت‌های تاریخی یعنی "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" اشاره کرد و گفت این‌ شعارها،‌ شعارهای محبوب ایرانیان است.

رییس جمهوری در بخشی دیگر از سخنانش از خلیج فارس که اکثرا از سوی سیاستمداران آمریکایی و دنیا به عنوان خلیج فارس یا خلیج نام برده می‌شود به عنوان خلیج عربی یاد کرد که با واکنش‌ شدید گروه‌های مختلف مردم ایران در داخل و خارج مواجه شد.

او درحالی از مردم ایران و اعتراضات سیاسی و اجتماعی آنها حمایت کرد که برای سال‌هاست کشورش اقدام به تحریم و تهدید مردم ایران می‌کند و از سویی خودش نیز در شروع به کار دولتش با تعیین قوانین بسیار سخت مهاجرتی و ورود به آمریکا محدودیت‌های زیادی را برای اتباع ایرانی ایجاد کرد.

به گزارش ایسنا،‌ رییس‌جمهوری آمریکا هم‌چنین در بخش دیگری از سخنانش درباره برجام یکی از نارسایی‌های برجام را این دانست که مفاد آن به اندازه کافی اجرا نمی‌شود و در مورد برنامه موشکی ایران ساکت است.

وی گفت: کنگره از همین الان برای برخورد با این نارسایی وارد عمل شده و به لایحه بازنگری برجام چند تبصره اضافه خواهد کرد که جلوی ایران برای تولید موشک قاره پیمای بالستیک را بگیرد. کنگره کاری خواهد کرد که تحریم‌ها علیه ایران به گونه‌ای اعلام شود که به صورت دائم از توسعه فعالیت‌های موشکی ایران جلوگیری شود.

ترامپ تاکید کرد که اگر نتوانیم با کنگره و متحدان خود به توافق برسیم، برجام لغو خواهد شد. من هر جا لازم بدانم به عنوان رییس‌جمهور آمریکا می‌توانم برجام را لغو کنم.

وی در ادامه گفت که پایبندی ایران به برجام را تایید نمی‌کنیم و نخواهیم کرد و ما قدم در راه تروریسم نمی‌گذاریم بلکه با کنگره همکاری می‌کنیم تا نواقص برجام برطرف شود.

به گزارش ایسنا،‌ بر اساس قانون بازبینی توافق هسته‌ای (اینارا) که دو ماه قبل از برجام در کنگره تصویب شد، این حق به کنگره داده شده است که هر وقت لازم بود برجام را مورد بررسی قرار دهند.

با اظهارات روز جمعه ترامپ در عمل وی توپ را به زمین کنگره انداخت تا آنها درباره ماندن یا نماندن در برجام تصمیم‌گیری کنند و به این ترتیب کنگره 60 روز فرصت دارد تا درباره این‌که به اجرای برجام ادامه دهند یا از آن با برگرداندن تحریم‌های هسته‌ای خارجی و غیرهسته‌ای خارج شوند تصمیم بگیرد.

ترامپ می‌توانست بدون ارجاع این مساله به کنگره راسا از برجام خارج شود همان‌طور که در سخنرانی خود نیز به این مساله اشاره کرد اما به نظر می‌آید ترامپ نیز از ترس بدنامی خروج یک جانبه از برجام دست به چنین اقدامی نزده است.

هم‌چنین وی در ادامه سخنانش درباره سیاست‌هایش در قبال ایران گفت: من بعد از مشورت با متحدان خود استراتژی‌ام علیه ایران را اعلام می‌کنم. ما کاری خواهیم کرد تا با اقدامات ایران مقابله کنیم و تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کنیم و جلوی تولید سلاح این کشور را می‌گیریم. ما این رژیم را محدود می‌کنیم تا به هیچ وجه به سلاح دست نیابد.

به گزارش ایسنا، سخنان دونالد ترامپ که دو هفته پیش زمزمه‌های آن به سراسر دنیا رسیده بود و با واکنش‌ جدی رهبران و مقامات و شخصیت‌های سیاسی مواجه شد.

حسن روحانی رییس‌جمهوری کشورمان جمعه شب در سخنانی گفت: در صحبت‌های آقای ترامپ که در آن سیاست‌های آمریکا درباره آن تبیین شد، جز فحاشی و مشتی از اتهامات واهی علیه ملت ایران حرف دیگری وجود نداشت.

وی گفت: من رییس‌جمهور آمریکا را دعوت می‌کنم که هم تاریخ را بهتر بخواند و هم جغرافیا را و هم نسبت به تعهدات بین‌المللی و هم راجع به ادب و اخلاق و عرف جهانی و بین‌المللی؛ ظاهرا ایشان خبر ندارند که دولت آمریکا دولت کودتا در شصت و چند سال پیش در این کشور روی کار آورد و قدرتی بو دکه با پول و اعمال نفوذ و استفاده از مزدوران خود حکومت قانونی این سرزمین را سرنگون کرد.

روحانی افزود: ظاهرا ایشان (ترامپ) فراموش کرده‌اند که در طول مبارزات ملت ایران علیه دیکتاتوری و تلاش این ملت برای کسب استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، در این سرزمین کشوری که بیشترین حمایت را از دیکتاتوری وقت می‌کرد، آمریکا بود. ظاهرا ایشان فراموش کرده‌اند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا چه اقداماتی را علیه ایران انجام داد و تلاش داشت که علیه انقلاب ایران در سال 59 کودتای پیشین خود را تکرار کند.

وی گفت: در 8 سال دفاع مقدس آمریکا از متجاوز حمایت کرد و بیانیه‌ای که لازم بود آمریکا در زمینه موشکباران و بمباران شیمیایی سردشت و حلبچه صادر کند و در برابر متجاوزان بایستد از مظلومان حمایت کند، درست برعکس عمل کرد.

رییس‌جمهور کشورمان با اشاره به اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه "می‌خواهم با همکاری کنگره به برجام تبصره بزنم" گفت: او (ترامپ) نمی‌داند که به برجام نه ماده و نه تبصره‌ای اضافه نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا امروز تنهاتر از همیشه در برابر برجام و توطئه‌های خود علیه ملت ایران قرار دارد.

روحانی گفت: سپاه پاسداران به عنوان نیروی قدرتمندی که همواره در کنار مردم بوده و مردم نیز در کنار آن هستند، از کشور خود پیش از جنگ تحمیلی در برابر گروهک‌هایی که آمریکایی‌ها آن‌ها را علیه ملت ایران تحریک کردند، مقابله کرد و در دوران جنگ تحمیلی نیز در برابر متجاوزان ایستاد و امروز به ندای مظلومیت مردم مظلوم منطقه پاسخ مثبت داده و خواهد داد. با صراحت می‌گوییم که در برابر تروریسم در منطقه ایستاده‌ایم و خواهیم ایستاد همان تروریست‌هایی که این آقا (ترامپ) در مبارزات انتخاباتی پارسال خود درباره آن اعلام کرد که بوجود آورنده داعش دولت آمریکا بوده است.

رییس‌جمهور تاکید کرد: فعالیت‌های دفاعی و موشکی ما برای دفاع، برای ما همیشه مهم بوده است و امروز مهم‌تر است. ما همیشه برای ساخت سلاح‌هایی که مورد نیازمان است تلاش کرده‌ایم و از این به بعد تلاش مضاعف‌تری انجام می‌دهیم. این سلاح‌ها برای دفاع از ماست و ما به فعالیت خود برای دفاع و تقویت دفاعی خود ادامه می‌دهیم.

روحانی هم‌چنین خاطرنشان کرد: ما نسبت به برجام به عنوان یک معاهده چندجانبه و بین‌المللی تا زمانی که حقوق ما تامین شود و منافع ما اقتضا می‌کند و تا زمانی که از منافع برجام برخوردار می‌شویم، در چارچوب منافع و مصالح ملی کشورمان به برجام احترام می‌گذاریم. ما تاکنون با آژانس همکاری کرده‌ایم و در چارچوب معاهدات بین‌المللی و برجام با آژانس همکاری خواهیم کرد، اما اگر روزی منافع ملی ما تامین نشود و طرف‌های مقابل ما بخواهند تعهدات‌شان را زیر پا بگذارند آن‌ها باید بدانند که ایران لحظه‌ای درنگ نمی‌کند و به آن‌ها پاسخ می‌دهد.

اما هم‌زمان با سخنرانی ترامپ و اظهارات ضد ایرانی‌و ضد برجامی‌اش، حسن روحانی در تماس تلفنی "امانوئل مکرون" از سفر رییس‌جمهوری فرانسه برای دیدار رسمی از تهران در سال آینده میلادی خبر داد و گفت: ایران و فرانسه می‌توانند گام بلندتری برای استحکام روابط در عرصه های مورد علاقه بردارند.

رییس جمهور همچنین با اشاره به تصمیمات احتمالی واشنگتن و تاکید رییس جمهور فرانسه بر حمایت قاطع اتحادیه اروپا و پاریس از برجام و ضرورت اجرای مفاد آن از سوی همه طرف‌ها، گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تنها مرجع اعلام پایبندی ایران بر تعهداتش در برجام است و مخلوط کردن تعهدات چندجانبه و بین‌المللی با اختلافات داخلی آمریکا می‌تواند برای اعتماد جهان بسیار خطرناک باشد.

امانوئل مکرون رییس‌جمهور فرانسه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی تاکید کرد که پاریس مصمم است روابط خود را با تهران در همه عرصه ها گسترش دهد.

مکرون به تلاش‌های آمریکا علیه برجام اشاره کرد و گفت: اتحادیه اروپا و فرانسه قاطعانه از برجام دفاع می‌کنند و به اجرای کامل آن متعهد هستند و از ایران نیز می خواهیم به رغم تلاشهای واشنگتن، به همکاری خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه داده و به تعهداتش در برجام پایبند بماند.

وی با بیان اینکه در سال آینده میلادی از جمهوری اسلامی ایران در قالب هیاتی عالیرتبه دیداری رسمی خواهد داشت، گفت: دامنه ای گسترده ای از موضوعات دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی وجود دارد که مایلم در آن سفر با مقامهای ایرانی راجع به آنها گفت و گو و تبادل نظر کنم.

رییس جمهور فرانسه سیاست‌های کاخ سفید در قبال برجام را ناشی از اختلافات داخلی واشنگتن برشمرد و بار دیگر از واشنگتن خواست به تعهداتش پایبند بماند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در نامه‌ای به مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد که در صورت خروج آمریکا ایران نمی‌تواند به صورت یک طرفه به اجرای برجام ادامه ادامه دهد.

در متن این نامه که نخستین بار توسط پایگاه خبری میدل ایست آی منتشر شده است، به نقل از ظریف آمده است: ایران نمی‌تواند به اجرای یک جانبه توافق ادامه دهد در حالی که یکی از اعضای کلیدی آن به بهانه‌جویی‌های نامربوط و بی‌پایه بر نقض مفاد برجام اصرار می‌ورزد.

وی افزود: برجام ثابت کرد که حتی پیچیده‌ترین موضوعات بین‌المللی را می‌توان از طریق گفت‌وگو، مذاکره و همکاری سازنده حل کرد.

ظریف ادامه داد: من معتقدم که موضع برد ـ برد که برجام بر اساس آن نهاده شده است، می‌تواند به عنوان یک مثال خوب برای حل مناقشات و بحران‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به خصوص در خاورمیانه باشد.

هم چنین وزارت امور خارجه کشورمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: برجام یک سند معتبر بین‌المللی و دستاوردی کم ‌نظیر در عرصه دیپلماسی معاصر است که نه قابل‌مذاکره مجدد است و نه قابل‌تغییر. برجام یک توافق دوجانبه نیست که با کنار کشیدن یک طرف از اعتبار ساقط شود بلکه سندی است که به عنوان بخشی از قطعنامه 2231 شورای امنیت مورد تأیید جامعه جهانی قرار گرفته است و لذا نباید سایر طرف‌ها و جامعه بین‌المللی اجازه دهند رئیس‌جمهور آمریکا بتواند این توافقنامه را به سخره بگیرد. جمهوری اسلامی ایران آغازکننده خروج از برجام نخواهد بود ولی درصورتی‌که حقوق و منافع ایران در برجام رعایت نشود، به‌تمامی تعهدات پایان خواهد داد و بدون هیچ‌گونه محدودیتی فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود را دنبال خواهد کرد.

هم‌چنین فدریکا موگرینی پس از سخنان تاکید کرد که برجام یک توافق داخلی آمریکا نیست و افزود: این یک توافق دو طرفه نیست و یک کشور نمی‌تواند یک طرفه برجام را رد کند.

وی با اشاره به این‌که آژانس هشت بار پایبندی ایران به برجام را تایید کرده است افزود: توافق هسته‌ای محدود به برنامه هسته‌ای ایران است و از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری می‌کند.

موگرینی با بیان این‌که توافق هسته‌ای همچنان نتیجه بخش است، چرا که بر اساس اعتماد بنا نهاده شده است گفت: هیچ رییس‌جمهور کشوری نمی‌تواند برجام را لغو کند. اتحادیه اروپا و جامعه جهانی متعهدند تا توافق هسته‌ای را حفظ کنند.

هم چنین وزارت امور خارجه کشورمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: برجام یک سند معتبر بین‌المللی و دستاوردی کم ‌نظیر در عرصه دیپلماسی معاصر است که نه قابل‌مذاکره مجدد است و نه قابل‌تغییر. برجام یک توافق دوجانبه نیست که با کنار کشیدن یک طرف از اعتبار ساقط شود بلکه سندی است که به عنوان بخشی از قطعنامه 2231 شورای امنیت مورد تأیید جامعه جهانی قرار گرفته است و لذا نباید سایر طرف‌ها و جامعه بین‌المللی اجازه دهند رئیس‌جمهور آمریکا بتواند این توافقنامه را به سخره بگیرد. جمهوری اسلامی ایران آغازکننده خروج از برجام نخواهد بود ولی درصورتی‌که حقوق و منافع ایران در برجام رعایت نشود، به‌تمامی تعهدات پایان خواهد داد و بدون هیچ‌گونه محدودیتی فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود را دنبال خواهد کرد.

به گزارش ایسنا،‌ ترزا می نخست وزیر انگلیس، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و امانوئل ماکرون رییس‌جمهور فرانسه در یک اقدام غیرمعمول بیانیه مشترک و به سخنان رییس جمهور آمریکا علیه ایران و توافق هسته‌ای واکنش نشان دادند.

رهبران این سه کشور اروپایی در بیانیه خود آورده‌اند که به توافق هسته‌ای سال 2015 متعهد هستند و حفظ این توافق در راستای منافع امنیت ملی مشترک آنها است.

همچنین در این بیانیه آمده است توافق هسته‌ای حاصل 13 سال دیپلماسی و گامی مهم در راستای اطمینان نبود انحراف در برنامه هسته‌ای ایران است. شورای امنیت سازمان ملل نیز این توافق را مورد تایید قرار داده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به توافق را تایید کرده است.

این مقام‌های اروپایی در بیانیه خود آورده‌اند که ما از دولت آمریکا و کنگره می‌خواهیم که تا پیش از هر گامی که می‌توان توافق هسته‌ای را تضعیف کند، از جمله از طریق وضع مجدد تحریم‌ها علیه ایران تاثیرات چنین اقدامی را بر امنیت آمریکا و منتقدانش مدنظر قرار دهند.

این رهبران اروپایی علاوه بر این نسبت به تصمیم ترامپ درباره توافق هسته‌ای به شدت ابراز نگرانی کرده‌اند.

هم‌چنین سخنگوی سازمان ملل گفت: آنتونیو گوترش معتقد است که توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 صلح و امنیت در جهان را تقویت می‌کند.

بنا به گزارش شبکه بی‌بی‌سی، دوجاریک همچنین گفت که دبیرکل امیدوار است که توافق هسته‌ای پابرجا بماند.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه گفت: اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تردیدهایی را مطرح کرد که زمان امضای یک توافق بین‌المللی بر سر برنامه هسته‌ای حل‌وفصل شده بود، بسیار دردسر ساز است.

ریابکوف تاکید کرد: روسیه اکنون اصلی‌ترین وظیفه خود را جلوگیری از نابودی توافق هسته‌ای با ایران می‌داند و از تمام طرف‌ها می‌خواهد تا به تعهدات خود پایبند بمانند.

بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس در واکنش به سخنرانی خصمانه رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران و برجام با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: بریتانیا متعهد به توافق هسته‌ای با ایران است.

وی در ادامه نوشت: ما با همتایان خود در یران، آمریکا و اروپا برای حفظ این توافق همکاری خواهیم کرد. توافق هسته‌ای کمک کرده است تا جهان به جایی امن‌تر تبدیل شود.

وزارت امور خارجه انگلیس نیز در صفحه رسمی خود در توئیتر پیامی منتشر و تاکید کرد: بریتانیا به توافق هسته‌ای متعهد است.

هم چنین یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: آژانس بین‌المللی از ژانویه 2016 تاکنون اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران طبق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را همان‌گونه که شورای امنیت سازمان ملل خواسته و شورای حکام آژانس این اختیار را داده، نظارت و راستی‌آزمایی کرده است.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، آمانو در ادامه تاکید کرد: همان‌طور که من به شورای حکام گزارش داده‌ام، تعهدات مرتبط هسته‌ای، ایران در برجام اجرا می‌شود. فعالیت‌های نظارت و راستی‌آزمایی آژانس به عناصر مرتبط هسته‌ای تحت برجام رسیدگی می‌کند. این فعالیت‌ها به گونه‌ای عادلانه و بی‌طرف و طبق شروطی که در برجام تعیین کرده و مطابق با استانداردهای پادمان انجام می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ایران اکنون به طور موقت پروتکل الحاقی را طبق توافق پادمانی‌اش با آژانس که یک ابزار راستی‌آزمایی قدرتمند است و به بازرسان ما دسترسی گسترده‌تر به اطلاعات و مکان‌ها را می‌دهد اجرا می‌کند، بنا بر این آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تمام مکان‌هایی که لازم است بازدید کند، دسترسی دارد.

آمانو در پایان گفت که ایران در حال حاضر هدف سخت‌ترین رژیم راستی‌آزمایی هسته‌ای جهان قرار دارد.

هم‌چنین جو بایدن معاون اول باراک اوباما پس از آنکه ترامپ پایبندی ایران به برجام را رد کرد گفت: در صورتی که برجام را به خطر بیندازیم این ایران نیست که منزوی می شود بلکه این موضوع باعث انزوای آمریکا خواهد شد.

بایدن افزود: حقیقت این است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متحدان ما در اروپا و حتی خود مقامات دولت ترامپ بر پایبندی ایران به برجام تاکید دارند. بنا بر این اعلام عدم پایبندی ایران به برجام از سوی ترامپ خلاف منطق و مستندانت موجود است و باعث ایجاد یک تهدید غیرضروری برای امنیت ملی آمریکا می‌شود.

وی افزود: در نهایت لغو یک طرفه برجام از سوی ما نه تنها باعث انزوای ایران نمی‌شود بلکه آمریکا را منزوی می‌کند.

بایدن گفت: توافق هسته‌ای ایران درباره یک چیز است؛ از بین رفتن تهدید ناگهانی که یک ایران هسته‌ای می‌تواند علیه منطقه،‌ اسراییل و آمریکا ایجاد کند. برجام هرگز قرار نبود ما را از اقدامات لازم برای مقابله با اقدامات تحریک‌آمیز و برهم زننده ثبات ایران منع کند. اکنون ترامپ موضع مذاکرات ما را تضعیف کرده است و باعث از دست رفتن دست برتر ما می‌شود که می‌تواند به تضعیف اتحاد ما با متحدان خود شود. این اقدام باعث صدمه دیدن اعتبار آمریکا خواهد شد.

بن کاردین،‌ سناتور ارشد دموکرات و عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا پس از اعلام عدم پایبندی ایران به برجام از سوی ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: سیاست قوی آن است که علاوه بر حفظ برجام خواستار اجرای سرسختانه آن و نیز مقابله با اقدامات خصمانه غیرهسته‌ای ایران شود.

الیوت انگل عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در مورد بیانیه ترامپ و اعلام عدم پایبندی ایران به برجام گفت: ایران هرگز نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد. برای تثبیت این موضوع ما باید به شدت توافق را اجرا کنیم و در راستای افزایش بند غروب این توافق تلاش کنیم و نیز با رفتارهای خصمانه مقابله کنیم.

وی تاکید کرد: برنامه رییس‌جمهور در این‌باره منطقی نیست. مذاکره کردن در مورد افزایش برخی شروط و اضافه کردن آن به توافق نیازمند ایجاد یک ائتلاف میان شرکای بین‌المللی و نه اقدام کنگره است. در حالی که ما باید با رفتارهای خصمانه ایران برنامه موشکی، حمایت از تروریسم، و نقض حقوق بشر و نیز حمایت از رژیم اسد مقابله کنیم، کنگره تاکنون علیه ایران در ماه آگوست تحریم‌هایسختی را اعمال کرده است که خود ترامپ نیز آن‌ها را امضا کرد. اما دولت مایل نیست که این قانون جدید را اجرا کند.

در همین حال عربستان و رژیم اسرائیل از سخنرانی ترامپ مبنی بر اینکه وی دیگر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید نخواهد کرد، استقبال کردند.

به گزارش ایسنا، هم‌چنین سید محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهور در گفت‌وگویی با اشاره به سخنرانی ضد ایرانی ترامپ رییس جمهور آمریکا و ایجاد اجماع جهانی علیه ایالات متحده اظهار کرد: در حال حاضر شرایطی ایجاد شده که در آن اتحادیه اروپا، چین و روسیه در یک موضوع مهم بین‌المللی در کنار یکدیگر ایستاده‌اند و علیه آنچه ترامپ اعلام می‌کنند قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در سخنرانی ترامپ تصمیمی اجرایی مطرح نشد و موضوعات تنها به کنگره ارجاع داده شد، به اختلافات اخیر کنگره و ترامپ اشاره و خاطرنشان کرد: آنچه که امشب اتفاق افتاد موضوع جدیدی نیست و با توجه به صحبت‌هایی که ترامپ مطرح شد، انسجام و وحدت ملی ما افزایش خواهد یافت.

شهیندخت مولاوردی دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در پاسخ به سخنان رئیس جمهور آمریکا درباره ایران در توییتی که به زبان انگلیسی نوشته شده بود گفت: سخنرانی ترامپ صادقانه، تاریخ خونین تجاوز، نظامی‌گیری، بی‌ثبات‌سازی خاورمیانه و حمایت از آپارتاید صهیونیستی را نشان داد.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حساب توئیتری خود نوشت: آقای ترامپ، شما غلط کردی که به جای خلیج فارس، خلیج عربی را به کار بردی. آقای ترامپ شما را درک می‌کنیم، گاهی موش قیافه گربه به خود می‌گیرد.

عبدالله رمضان زاده سخنگوی دولت اصلاحات در واکنش به اظهارات ترامپ در توییتر نوشت: هدف ترامپ ضربه زدن به دستاوردهای اقتصادی ایران از برجام است، با ایجاد التهاب در اقتصاد در زمین جنگ روانی او بازی نکنیم.

محمدباقر قالیباف شهردار سابق تهران در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: ترامپ دشمن نادانی است که مردم ایران را با هر گرایش سیاسی متحد کرد و خیلی زود خواهد دید که هنگامی که ایرانی‌ها متحد شوند، تمام دنیا نیز نمی‌تواند در برابرشان بایستد.

وی در ادامه نوشت: پاسخ یکپارچه ایرانی به ترامپ همان جمله معروف شهید بهشتی است: ای آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.
 



دسته بندی : اقتدار ملی ,  سیاسی و بین الملل ,   , 


امیر سرتیپ امیر حاتمی در واکنش به مواضع و تهدیدات اخیر دولت و مقامات آمریکا، اظهار داشت: سپاه، ارتش و سایر قوای کشور، متحد و یکپارچه در مقابل سیاست‌ها و اقدامات خصمانه و تنش‌آفرین دولت آمریکا ایستاده‌اند و اجازه نخواهند داد با توسعه جنگ نیابتی و تروریسم امنیت منطقه را به خطر بیندازند.

وی هرگونه تعرض به ارکان نظام نظیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تعرض به کلیت نظام تلقی کرد و افزود: مجموعه کشور اعم از ملت، قوای سه‌گانه و نیروهای مسلح با قاطعیت آن را خنثی و سرکوب خواهند کرد.




دسته بندی : اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 
 
Image result for ‫ویدئو/ پرواز با جنگنده عمود‌پرواز را تجربه کنید‬‎
مک‌دانل داگلاس ای‌وی-۸بی هریرII(به انگلیسی: McDonnell Douglas AV-8B Harrier II) یک هواگرد تهاجمی تک موتور از خانواده جت هوایی هریر است که در نیروی دریایی اسپانیا، ایتالیا و آمریکا به کار گرفته می شود. این جنگنده محصول مشترک ۴ شرکت مک‌دانل داگلاس، British Aerospace، بوئینگ و بی‌ای‌ئی سیستمز است.



دسته بندی : علمی ,  دیدنی ها ,   , 

صیانت از حاکمیت ملی و استقلال سیاسی یک کشور جزء ضرورت‌های یک نظام باثبات می‌باشد ثباتی که لازمه پیشرفت و تعالی هر ملت است. 
انقلاب‌های ساختگی ، رژیم‌های وابسته ، حاکمان فاسد تضمین‌کننده راه نفوذ و تسلط قدرت‌های بزرگ‌تر بر قدرت‌های منطقه‌ای و محلی است . 
الگوی ثابتی برای نفوذ و سلطه وجود ندارد و روزبه‌روز نو می‌شود و برای نظام‌های دیکتاتوری برنامه‌های متفاوت از نظام‌های دمکراتیک و مردم محور طراحی می‌شود . ایجاد اختلاف‌های مرزی و حفظ تضادها بر سر منابع ازجمله آب‌وخاک یکی از راه‌های تعدیل قدرت‌های بومی و حفظ هژمونی نظام سلطه بوده و هست اما پدیده‌های تکنولوژی تعاریف جدیدی در حاکمیت مؤلفه‌های آن ایجاد نموده‌اند که ضمن تأکید بر شاخصه‌های گذشته دایره آن را گسترده و پیچیده‌تر نموده است.



دسته بندی : جنگ نرم ,  اجتماعی- ورزشی ,  فناوری اطلاعات  ,   , 


ویژگی های نرم افزار PowerBubble:

* نمایش تراز بودن؛
* نمایش زوایای تعادلی؛
* محیط ساده و زیبای نرم افزار؛
* دارای چند تراز مختلف؛
* دقت بسیار بالا؛



دسته بندی : فناوری اطلاعات  ,  اندروید ,   , 

دادستان عمومی و انقلاب کرمان از انجام عملیات مقتدرانه اداره کل اطلاعات استان کرمان علیه گروهک‌ها و باندهای اشرار در عمق کویر و کشف انواع سلاح و مهمات نیمه سنگین از آنان خبر داد.




دسته بندی : حوادث و اتفاقات ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 العبادی» نخست‌وزیر عراق، امروز (پنجشنبه)، اعلام کرد که دولتش هرگز جنگی را علیه شهروندان کُرد عراق آغاز نخواهد کرد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «السومریة نیوز»، وی در واکنش به اخبار تحریک‌آمیز و شایعات منتشر شده مبنی بر قصد و اقدام بغداد برای مقابله نظامی با منطقه کردستان به دلیل جدایی‌طلبی «مسعود بارزانی» رئیس این منطقه، گفت: ما هرگز علیه شهروندان کرد عراق وارد جنگ نخواهیم شد و وظیفه ما حفظ وحدت عراق است.

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد: ما از ارتش علیه ملت خود استفاده نخواهیم کرد.




دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش در دیدار با سرلشکر خلبان مطر علی مطر العبیدانی، فرمانده نیروی هوایی ارتش عمان و هیئت همراه که صبح امروز (چهارشنبه 19 مهرماه) در محل ستاد فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت ضمن خوش آمد گویی و خیرمقدم اظهار داشت: آزرو می کنم که این سفر منشا همکاری ها و تعاملات گسترده و عمیق بین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و کشور دوست و برادر عمان باشد.

وی افزود: وقتی به گذشته نگاه می کنیم مشاهده می کنیم که جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان طی قرون و اعصار همواره در کنار یکدیگر بودند و روابط نزدیکی با هم داشته اند.





دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,  دیدنی ها ,   , 

با توجه به اهمیت ارتقاء نیروهای زمینی در نبردهای جدید همچون «جنگ‌های نیابتی»، چند سالی است که موضوع طراحی و ساخت سلاح‌ها و سامانه های مدرن، در دستور کار نیروهای مسلح ایران قرار گرفته است.

پس از بکارگیری سلاح ام16 چینی موسوم به 5.56CQ در عملیات‌های سپاه علیه گروهک‌های ضدانقلاب در کوه‌های شمال‌غرب ایران، تکاوران کشورمان نسبت به این سلاح و نقایص آن، ایراداتی را مطرح کردند و همین امر سبب شد که سپاه برای نخستین بار، دست به طراحی و ساخت اسلحه‌ای متناسب با نیازهای نیروهای چریکی ایران بزند؛ اسلحه‌ای که قابلیت‌های ارتقایافته‌ای نسبت به ام16 آمریکایی و ام16 چینی داشته باشد.

از همین‌رو سلاح «فاتح» یک بار در سال 93 توسط سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه رونمایی شد و در سال 95 نیز با اعمال تغییراتی بر روی نمونه اولیه، دوباره نمایش داده شد. در «فاتح» جدید، ضریب سهولت و دقت در انجام عملیات افزایش یافته است.



دسته بندی : اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

مانور نیروهای یگان های ویژه نیروی انتظامی با حضور سفرا، کارداران و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی مستقر در تهران و سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی در مقر یگان ویژه برگزار شد.



 
 
Image result for ‫ویدئو/ روحانی خطاب به کردهای ایران چه گفت؟‬‎
رئیس‌جمهور کشورمان در نشست امروز هیأت دولت گفت: هرگز خطایی که یک عده‌ای در اقلیم کردستان عراق کردند را به پای کردهای ایران نمی‌نویسیم.


Image result for ‫دیدار فرماندهان نیروی هوایی عمان و ایران‬‎

فرمانده نیروی هوایی عمان صبح امروز با فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ستاد این نیرو دیدار و گفت و گو کرد.

  به گزارش روابط عمومی ارتش :امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش در دیدار با سرلشکر خلبان مطر علی مطر العبیدانی فرمانده نیروی هوایی عمان با اشاره به روابط نزدیک نیروهای مسلح عمان و ایران ، گفت:طی 9سال گذشته این سومین ملاقات بین فرماندهان نیروی هوایی دو کشور بوده است.
سرلشکر خلبان مطر علی مطر العبیدانی ضمن ابلاغ احترامات وزیر دفاع عمان گفت: روابط بین دو کشور عمان و ایران هر روز در حال گسترش است و ما به نوبه خود باید تلاش داشته باشیم تا روابط دفاعی فی مابین را تعمیق ببخشیم .
گفتنی است :امیر سرتیپ دوم خلبان پیر هادی معاون اطلاعات نیروی هوایی ارتش در حاشیه این دیدار گفت:دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عمان دارای علایق و دیدگاه های مشترک هستند 
 او در پایان اظهار داشت :تشکیل کمیته نظامی مشترک بین دو کشور و برگزاری جلسات سالیانه در تهران و مسقط بیانگر عزم و اراده دو کشور در  ارتقای همکاری های نظامی می باشد.



دسته بندی : اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

 تصویر ماهواره ای از دریای خزر که در شمال ایران و جنوب روسیه واقع شده است.




دسته بندی : دیدنی ها ,   , 

ایسنا/ دزدان دریایی خلیج عدن قصد هجوم به کشتی تجاری ایرانی را داشتند که با حضور ناوشکن الوند نیروی دریایی راهبردی ارتش متواری شدند.

دزدان دریایی که بامداد امروز با هفت فروند قایق در حوالی تنگه باب المندب قصد تعرض به کشتی تجاری ایرانی را داشتند با حضور به موقع ناوشکن الوند متواری شدند.
بر اساس این گزارش دزدان دریایی خلیج عدن با استفاده از سلاح های سبک و نیمه سنگین قصد ربایش کشتی تجاری ایرانی که حامل کالاهایی با ارزش میلیاردها تومان بود را داشتند که ناوشکن الوند پس از دریافت پیام درخواست کمک این کشتی با حضور به موقع مانع از این اقدام دزدان دریایی شد.
ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «الوند» در قالب ناوگروه 48 نیروی دریایی ارتش شهریور ماه برای انجام ماموریت به آب های آزاد اعزام شده است.


ایسنا/ وزیر اطلاعات از دستگیری چندین تروریست که قصد انجام اقدامات ضد امنیتی در ایام محرم را داشتند، خبر داد.
محمود علوی در این باره اظهار کرد: تعداد اندکی افراد توسط وزارت اطلاعات شناسایی و دستگیر شده اند و علیرغم اینکه توطئه و اقدامات ضدامنیتی داشتند به لطف خدا، دعای مردم و برکت ایام عاشورا خنثی شد.
وزیر اطلاعات با بیان اینکه این افراد در استان‌های مختلف قصد انجام اقدامات ضد امنیتی داشته‌اند، گفت: تعداد زیاد نبوده است و فعالیت های آنها نیز به صورت تیمی نبوده و بیشتر نفرات پراکنده بوده‌اند.



دسته بندی : اقتدار ملی ,  اجتماعی- ورزشی ,   , 

«جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد مسائل منطقه را در جایی غیر از میزمذاکره حل کند، نه حرفی برای مذاکره وجود دارد و نه طرفی برای آن.» این سرآغاز مهم‌ترین بخش سخنان سرلشکرعزیز جعفری در جلسه شورای راهبردی سپاه است. مدتی قبل و بعد از برجام همواره برخی از مسئولان و رسانه‌های خارجی به دنبال برجام منطقه‌ای بودند. کنشگران و تحلیلگران فضای بین‌الملل بر این باورند که برخی از کشورهای غربی و به‌تبع آن آمریکا از زمان اوباما و بعد از سرانجام برجام به دنبال استمرار برجام در حوزه‌های غیرهسته‌ای(منطقه‌ای، موشکی، حقوق بشر) بودند. 

سرلشکرجعفری با بیان اینکه اگر آمریکایی‌ها هدف نهایی خود از طرح این گونه مسائل را مذاکره با ایران درباره منطقه قرار داده‌اند، مسیری کاملا اشتباه را انتخاب کرده‌اند، افزود: «آمریکایی‌ها بدانند، جمهوری اسلامی ایران از فرصت رفتار احمقانه دولت ترامپ با برجام برای ایجاد جهش در برنامه‌های موشکی، منطقه‌ای و دفاعی متعارف خود استفاده خواهد کرد.»



دسته بندی : اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

سامانه موشکی یا زهرا

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) از ایستگاه رادار شهید صالحی بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) امیر اسماعیلی در این بازدید توان رزمی و عملیاتی این ایستگاه راداری را مورد ارزیابی قرار داد.
امیر اسماعیلی در این سفرضمن دیدار با کارکنان ایستگاه رادار شهید صالحی کرمان از اماکن و سامانه های مستقر در این مجموعه بازدید کرد.



دسته بندی : اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

امیر سرلشکر موسوی در بازدید از تیپ ۱۸۸ زرهی زاهدان گفت: تهدیدهای بی اساس و بی ارزش قدرت های استکبار ارزش پاسخگویی ندارد و ایستادگی در مقابل فشارهای قدرت های استکباری از وظایف ما است. 

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آمادگی یگان‌های ارتش مستقر در سیستان و بلوچستان، با استفاده از تجهیزات بروز، ارتقای چشمگیری یافته است.

وی افزود: بعضی مواضع و تهدیدهای قدرت‌های استکباری ارزش پاسخگویی ندارد و ایستادگی در مقابل فشارهای نظام سلطه از وظایف ما است.

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی تصریح کرد: ماموریت ارتش حفظ استقلال کشور، نظام اسلامی و آمادگی ما باید فراتر از مرزها باشد.

فرمانده کل ارتش گفت: امروز نیروهای ارتش با آمادگی کامل و بهره‌برداری از تجهیزات به روز در بخش‌های هوایی، زمینی و دریایی آماده انجام وظیفه هستند.




دسته بندی : اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

تسنیم/ سازمان حج و زیارت با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ثبت‌نام کنندگان در سامانه سماح در اسرع وقت مدارک خود را به دفاتر زیارتی تحویل دهند.

در متن اطلاعیه سازمان حج و زیارت آمده است:
مشتاقان زیارت اربعین توجه داشته باشند که صرفا با ثبت‌نام در سامانه سماح و پرداخت وجه اینترنتی در این سامانه، دریافت ویزا برای آنان امکان‌پذیر نیست.

ثبت‌نام کنندگان در سامانه سماح لازم است در اسرع وقت، مدارک خود شامل گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار و دو قطعه عکس ٤*٣ پشت زمینه سفید و ترجیحاً شبیه عکس گذرنامه را به دفاتر زیارتی که در سامانه سماح انتخاب کرده‌اند، تحویل دهند تا هر چه زودتر روادید اربعین برای آنان صادر شود.

تاکنون قریب به 60 هزار نفر برای حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.


Image result for ‫جزئیات حکم جاسوس تیم هسته‌ای‬‎
 
 سخنگوی قوه قضاییه خبر از قطعی شدن محکومیت دری اصفهانی به اتهام جاسوسی و ارائه اطلاعات به بیگانگان داد و افزود: این حکم سوای از اتهام فساد مالی ایشان است.



دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,  حوادث و اتفاقات ,   , 

ایسنا/ سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت که این کمیسیون امروز تصویب کرد که حمل هرگونه سلاح سرد بدون مجوز ممنوع است و در غیر این صورت جرم محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی در توضیح جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، گفت: در این جلسه ایرادات شورای نگهبان درباره طرح الحاق دو تبصره به ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی، کتاب پنجم تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده درباره حمل سلاح سرد از قبیل چاقو، ساتور و شمشیر مورد بررسی قرار گرفت.
وی توضیح داد: ایراد شورای نگهبان ناظر به این بود که آیا سلاح سرد تنها شامل پنجه بوکس می‌شود یا سلاح‌های دیگری در بر می‌گیرد؟ نظر کمیسیون برای تامین نظر شورای نگهبان این شد که در این طرح تمامی سلاح‌های سرد مدنظر قرار می‌گیرد.
نوروزی در جمع‌بندی گفت: بر این اساس حمل، تولید، استفاده و واردات تمامی سلاح‌های سرد ممنوع است مگر اینکه مجوزهای لازم از اصناف مربوطه گرفته شود.
وی در پایان افزود: دستور دیگر امروز مربوط به بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده ۲۳ قانون شوراهای حل اختلاف بود که کمیسیون مقرر کرد که افراد تحت پوشش کمیته امداد از پرداخت هزینه‌های دادرسی معاف می‌شوند.



دسته بندی : اجتماعی- ورزشی ,   , 

تهدید اخیر آمریکا توسط سردار جعفری به دلیل تلاش ترامپ برای اعمال قانون کاتسا و تحریم‌های جدید علیه ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های غربی داشته است. در این میان رسانه‌های غربی فارسی زبان نیز این خبر را به صورت گسترده بازتاب دادند. 

بخش فارسی وب سایت یورونیوز در خبری با عنوان «فرمانده سپاه برای آمریکا خط و نشان کشید» نوشت: فرمانده کل سپاه پاسداران ایران می گوید در صورت اضافه شدن نام این نیروی نظامی به فهرست گروه های تروریستی از سوی آمریکا، مجموعه تحت نظر وی ارتش امریکا را «همسنگ داعش» در نظر خواهد گرفت.



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,  امنیتی دفاعی ,   , 

دونالد ترامپ در لحظاتی حساس، دنیا را وادار به پرسیدن سوالاتی می کند که نباید مورد سوال باشد: آیا می توان به او اعتماد کرد؟ و سوال قابل توجه تر اینکه، آیا می توان به آمریکا اعتماد کرد؟

انتظار می رود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، هفته آینده حکم خود را مبنی بر تایید یا عدم تایید پایبندی ایران به قرارداد هسته ای که از سوی دولت اوباما بسته شده بود، اعلام کند. واشنگتن پست روز پنج شنبه اعلام کرد که ترامپ بنا دارد برجام را تأیید نکند. هیأت تحریریه نیویورک تایمز همواره بر این مسئله تأکید کرده که عدم تأیید برجام، اقدامی نادرست بوده و در نهایت گامی است به سوی دشمن کردن ایران، یکی از قدرت های بزرگ منطقه، با آمریکا و این اقدام منجر به گسترش سلاح های هسته ای در سراسر جهان خواهد شد.



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

جانشین فرماندهی کل ارتش با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، بر ضرورت حفظ هوشیاری در برابر توطئه های دشمن، تاکید کرد و گفت: امروز متناسب با تهدید ظرفیت دفاعی خود را بالا برده ایم 

به گزارش روابط عمومی ارتش ج. ا.ا امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیینی به مناسبت زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایثار رزمندگان اسلام به ویژه دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در 8 سال دفاع مقدس افزود: هنوز که هنوز است دشمن وجود دارد و در کمین است و الان وارد جنگ ترکیبی شده است؛ در این جنگ از همه چیز استفاده می کند تا به ما ضربه بزند.




دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,  امنیتی دفاعی ,   , 

ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای هفته نیروی انتظامی را به غیورمردان و حافظان عرصه نظم و امنیت عمومی کشور تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در بخشی از این بیانیه آمده است: تلاش ها و فعالیت های شبانه روزی و مستمر فرماندهان، مسئولان و کارکنان پایور و وظیفه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسداشت نظم و امنیت عمومی کشور و انجام مقتدرانه ماموریت های محوله به این نیروی سرافراز در عرصه های مختلفی از جمله مقابله جدی و موثر با اشرار و سوداگران مرگ، تلاش در جهت برقراری نظم و ارتقای قانونمداری در جامعه، رویارویی با هجمه های فرهنگی دشمن و مظاهر هنجارشکنی های‌ اجتماعی و صیانت از حریم اخلاق و عفت عمومی جامعه  و بسیاری دیگر از ماموریت های حساس و اثربخش دیگر، همه و همه نشان از اقتدار و پیشرفت روزافزون این نیروی ولایتمدار و انقلابی است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: همانگونه که فرماندهی معظم کل قوا در مراسم اخیر فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی فرمودند، توانایی‌ها، اقتدار و رشادت نیروی انتظامی مایه‌ی افتخار و سربلندی نظام جمهوری اسلامی است که این اقتدار به برکت مجاهدت های خالصانه غیورمردان ولایتمدار ناجا و ایثار شهیدان و جانبازان این نیروی سرافراز در دوران ۸ سال دفاع مقدس و عرصه‌های مصاف با اشرار، قاچاقچیان و تهدیدگران امنیت عمومی کشور حاصل شده است.
در پایان این بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و تبریک این مناسبت به آحاد فرماندهان و کارکنان شجاع و غیرتمند این نیرو، بر ارتقای همفکری و همکاری های مشترک با آن نیروی سرافراز در ماموریت های مشترک و در مسیر هم افزایی بین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.




دسته بندی : امنیتی دفاعی ,   , 

 
 نام سرکرده گروه تروریستی داعش در فهرست جدید افراد تحت تعقیب پلیس فدرال آمریکا دیده نمی‌شود.

پایگاه اینترنتی السومریه نیوز عراق نوشت نام ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش، در فهرست جدید افراد تحت تعقیب پلیس فدرال آمریکا که برای دریافت اطلاعات درباره آن‌ها، پاداش در نظر گرفته شده است، دیده نمی‌شود.



دسته بندی : سیاسی و بین الملل ,   , 

باشگاه خبرنگاران/ به تازگی نشر این عکس بسیار مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. گفته می شود این افراد برای آنکه از رضایت صاحبان منازل اطراف برای نماز خواندن آنها اطمینان نداشتند ، نماز جماعتشان را در پیاده رو و زیر باران شدید خواندند.